مرسدس بنز پلتفرم جدید خود برای خودروهای الکتریکی را معرفی کرد

به تازگی شرکت آلمانی مرسدس‌بنز اطلاعاتی در مورد خودروی تمام الکتریکی و جدید خود منتشر و اعلام کرده که این محصول جدید قرار است تا پیش از سال 2020 در اختیار کاربران قرار بگیرد. یکی از مواردی که شاید بیش از هر چیز دیگری در مورد این خودرو مورد توجه قرار گرفته باشد، توانایی آن […]

به تازگی شرکت آلمانی مرسدس‌بنز اطلاعاتی در مورد خودروی تمام الکتریکی و جدید خود منتشر و اعلام کرده که این محصول جدید قرار است تا پیش از سال 2020 در اختیار کاربران قرار بگیرد. یکی از مواردی که شاید بیش از هر چیز دیگری در مورد این خودرو مورد توجه قرار گرفته باشد، توانایی آن در طی کردن مسافت 310 مایل می‌باشد که با یک بار شارژ شدن می‌باشد. همچنین مدیران مرسدس‌بنز اعلام کرده‌اند که این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود نیز رونمایی شود.

هفته‌ی گذشته و در مراسم TecDay Road to the Future که مرسدس‌بنز در اشتوتگارت برگزار کرده بود، اولین اطلاعات در مورد این خودرو منتشر شد و مدیران اعلام کردند که پلتفرم جدیدی که مرسدس برای این خودرو در حال طراحی می‌باشد، با گذشته تفاوت زیادی داشته و مخصوص خودروهای الکتریکی است که از باتری‌ استفاده می‌کنند و خبری از معماری خودروهای بنزینی برای این اتومبیل نخواهد بود.

پلتفرمی که مرسدس‌بنز برای این خودرو طراحی کرده، از نظر ابعاد از خودروهای الکتریکی شرکت تسلا کوچکتر بوده و در آن از باتری یون-لیتیومی استفاده شده است. بر خلاف دیگر خودروهای الکتریکی که باتری‌ها در بخش جلویی و عقبی خودرو قرار گرفته‌اند، در این سیستم در قسمت وسطی و در کف خودرو قرار دارد. همچنین انتظار می‌رود که سازندگان بخواهند از این پلتفرم در تعدادی از مدل‌ها و خودروهای شاسی‌بلند و سِدان خود استفاده نمایند.

طبق صحبت‌های آقای توماس وبر، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت مرسدس‌بنز، مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را برای عرضه کردن خودرویی توانمند و مورد نیاز کاربران داشته و قصد دارند پیشکشی جدید را برای دنیای خودروهای الکتریکی داشته باشند. این‌طور که آقای وبر اعلام کرده، مرسدس سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در زمینه خودروهای الکتریکی انجام داده و حالا زمان آن رسیده تا بخواهد خودروی الکتریکی خود را معرفی و در اختیار کاربران قرار دهد.

مرسدس‌بنز اعلام کرده که تا دو سال آینده، آن‌ها حداقل 7 میلیارد یورو (7.9 میلیارد دلار) را تنها برای انرژی سبز سرمایه‌گذاری خواهند کرد. برای تولید باتری‌های این خودروهای الکتریکی نیز مرسدس‌بنز تلاش بسیار زیادی برای پیشبرد این صنعت داشته و پول زیادی را نیز در این زمینه هزینه کرده است.

به هر شکل باید تا شروع نمایشگاه خودروی پاریس منتظر باشیم و بیینیم که مرسدس‌بنز چه برنامه‌ای برای خودروهای الکتریکی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال