میکروپلاستیک‌ها با عبور از سد خونی مغز باعث بیماری‌های عصبی خواهند شد

تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد میکروپلاستیک‌ها پس از عبور از سد خونی در مغز انباشته شده و می‌توانند روی عملکرد آن تاثیر بگذارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر نشان می‌دهد میکروبلاستیک‌ها بر خلاف باورهای گذشته امکان انباشته شدن در مغز انسان را خواهند داشت. در صورت انباشته شدن میکروپلاستیک‌ها در […]

تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد میکروپلاستیک‌ها پس از عبور از سد خونی در مغز انباشته شده و می‌توانند روی عملکرد آن تاثیر بگذارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر نشان می‌دهد میکروبلاستیک‌ها بر خلاف باورهای گذشته امکان انباشته شدن در مغز انسان را خواهند داشت. در صورت انباشته شدن میکروپلاستیک‌ها در بافت مغزی پستانداران میتوانند روی رفتار آنها نیز تاثیر بگذارند. با توجه به این مطالعات می توان گفت علاوه بر ورود میکروپلاستیک ها به محیط زیست اکنون درک جدیدی در مورد اثر آنها روی بدن انسان ایجاد شده است. ابن آلودگی می تواند نگرانی های بسیاری را به دنبال داشته باشد. این ذرات ریز در همه جا از جو زمین و اقیانوس ها تا بدن انسان مانند قلب و ریه نیز وجود دارند.

تیمی از محققان از دانشگاه رود آیلند به سرپرستی جیمی راس، پروفسور این دانشگاه در مورد چگونگی انباشته شدن میکروپلاستیک ها در مغز و التهاب ایجاد شده در اثر آنها را بررسی کردند. ابن ذرات در مغز می توانند روی رفتار نیز تاثیر بگذارند.

در آزمایش های انجام شده آب های آلوده به ذرات مختلف میکروپلاستیک به موش ها داده شد.‌ در این آزمایش از موش های مسن و جوان برای تاثیر سن استفاده شد.‌ در نهایت پس از سه هفته نشانه هایی از التهاب و تغییر میزان نشانگرهای ایمنی مشاهده شد. همچنین رفتار موش ها بویژه موش های مسن با تغییراتی همراه بود. پروفسور راس در این مورد می گوید: نتایج قابل توجهی از این آزمایش بدست آمد. با وجود نبود دوزهای بالایی از میکروپلاستیک، در مدت کوتاهی شاهد تغییرات رفتاری در موش ها بودیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال