مایکروسافت بابت آپدیت خودکار به ویندوز 10 به یکی از کاربران ده هزار دلار غرامت پرداخت کرد

اولین دعوای حقوقی علیه شرکت مایکروسافت بابت آپدیت اجباری به ویندوز 10 این شرکت با موفقیت همراه بوده است. این پرونده که در بین بسیاری از پرونده‎های ممکن دیگر، اولین به شمار می‎رود مربوط به فردی به اسم تری گلدستاین از کالیفرنیا می‎شود که 10 هزار دلار از مایکروسافت غرامت دریافت کرده است، شکایت این فرد در […]

اولین دعوای حقوقی علیه شرکت مایکروسافت بابت آپدیت اجباری به ویندوز 10 این شرکت با موفقیت همراه بوده است. این پرونده که در بین بسیاری از پرونده‎های ممکن دیگر، اولین به شمار می‎رود مربوط به فردی به اسم تری گلدستاین از کالیفرنیا می‎شود که 10 هزار دلار از مایکروسافت غرامت دریافت کرده است، شکایت این فرد در رابطه با نرم‎افزار آپگرید ویندوز 10 است که به شکل فریب‎آمیزی طراحی شده و به صورت خودکار بر روی سیستم ویندوز 7 او دانلود و باعث آپگرید به ویندوز 10 شده و تمامی این‎ کارها تقریبا بدون رضایت او صورت گرفته است. او دادگاه را توانست متقاعد کند که این آپگرید باعث شده که سرعت کامپیوتر او آهسته‎تر باشد و او به خاطر این آپگرید کسب‎وکار خود را از دست داده است. مایکروسافت از درخواست استیناف خود صرف‎نظر و غرامت را پرداخت کرد.

این شرکت شدیدا بابت نحوه‎ی توزیع آپگرید رایگان ویندوز 10 خود برای کامپیوترهای شخصی که ویندوز 7 و 8 دارند، مورد انتقاد قرار گرفته است. چیزی که در ابتدا یک آپدیت اختیاری بود، سریعا جای خود را به یک آپگرید تقریبا اجتناب‎ناپذیر داد که خودش را به کاربران، از طریق طراحی هوشمند اینترفیس کاربری نرم‎افزار آپگرید، تحمیل می‎کند. مایکروسافت اخیرا آپگرید ویندوز 10 را برای ویندوز‎های 7/8 به یک “آپدیت پیشنهاد شده” تغییر داد، همین امر باعث شد که کاربران با وجود گزینه‎ی نصب خودکار برای آپدیت‎های پیشنهاد شده پی ببرند که دستگاه‎های آن‎ها تقریبا بدون رضایت آن‎ها به ویندوز 10 آپگرید شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال