لومیا 950XL مایکروسافت با صفحه نمایش 5.7 اینچی و سیستم خنک‌کننده مایعات رسما معرفی شد

باور اینکه 2 سال از معرفی غول ویندوزفون نوکیا، لومیا 1520 می‌گذرد، کمی سخت است. با صفحه‌نمایش 6 اینچی، لومیا 1520، بزرگترین ویندوزفون زمان خود و حتی از بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رفت. در حالی که امروز وجود صفحه‌نمایش 6 اینچی در گوشی‌ها به موضوعی معمولی تبدیل شده، ظاهراً مایکروسافت از این مقوله پا […]

باور اینکه 2 سال از معرفی غول ویندوزفون نوکیا، لومیا 1520 می‌گذرد، کمی سخت است. با صفحه‌نمایش 6 اینچی، لومیا 1520، بزرگترین ویندوزفون زمان خود و حتی از بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رفت. در حالی که امروز وجود صفحه‌نمایش 6 اینچی در گوشی‌ها به موضوعی معمولی تبدیل شده، ظاهراً مایکروسافت از این مقوله پا پس کشیده و آخرین ویندوزفون خود، لومیا 950 Xl را با یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی معرفی کرده است.

اهالی ردموند در جریان رویداد ویندوز 10 خود که ساعتی پیش آغاز شده است، از دو گوشی جدید لومیا 950Xl و لومیا 950 رونمایی کرد که این دو ویندوزفون در بسیاری از ویژگی‌ها شبیه به هم هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت این دو گوشی از قابلیتی موسوم به “خنک کننده مایع تبلت” بهره‌ برده که گوشی‌ را قادر می‌سازد از چیپ‌های قوی‌تری برای پردازش استفاده کرده و از بابت داغ شدن آن‌ها نگرانی وجود نداشته باشد.

Lumia-950-and-950-XL

لومیا 950Xl از یک دوربین 20 مگاپیکسلی در پشت خود به همراه یک فلاش سه‌گانه با نام “Triple RGB natural Flash” بهره‌ می‌برد که به گفته مایکروسافت، این فلاش در گرفتن عکس‌های روشن و با کیفیت و همچنین طبیعی جلوه کردن سوژه در عکس، به دوربین دستگاه کمک شایانی خواهد کرد. این دوربین مجهز به سیستم تثبیت نوری تصاویر بوده و قادر است ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط کند. برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به عکاسی با گوشی‌هوشمند خود هستند باید بگوییم که مایکروسافت در بدنه این گوشی دکمه‌ای را بدین منظور تعبیه کرده است.

لومیا 950XL به‌صورت پیش‌فرض از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد، اما می‌توان آن را به وسیله کارت حافظه میکرو‌اس‌دی ارتقا داد. این گوشی از طریق درگاه یو‌اس‌بی Type-C شارژ شده که به گفته مایکروسافت برای شارژ شدن به میزان 50 درصد، تنها 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. مهم‌ترین تفاوتی که مایکروسافت در تولید لومیا 950XL نسبت به لومیا 950 قائل شده، تعبیه یک چیپست 8 هسته‌ای بوده که در لومیا 950 این چیپ 16 هسته‌ای است.

این ویندوزفون جدید از ویژگی “Windows Hello ” پشتیبانی کرده و شما قادر خواهید بود در ویندوز 10 موبایل تنها با چهره خود قفل گوشی را باز کنید. همچنین ویندوزفون بزرگ مایکروسافت از قابلیت Continuum هم نیز بهره خواهد برد که به وسیله ایت قابلیت، کاربران قادر خواهند بود با اتصال موس، کیبورد و مانیتور به گوشی خود، از طریق یک داک آن‌را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کنند. با این ویژگی رابط کاربری گوشی، بسیار شبیه به یک استارت منو و دسکتاپ رایانه نظیر آن‌چه که کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 از آن برخوردارند، خواهد شد. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوز 10 برای پشتیبانی اپلیکیشن‌هایشان از این قابلیت، باید دست‌به‌کار شده و برای محصولاتشان به‌روزرسانی عرضه کنند. در حال حاضر اپلیکیشن مایکروسافت آفیس که به صورت پیش‌فرض با این گوشی‌ها ارائه خواهد شد، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

لومیا 950XL از ماه آینده با قیمتی در حدود 650 دلار به‌فروش خواهد رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال