مایکروسافت با ادغام ویرایشگر تصویر در اج گامی بلند در جهت ارتقای تجربه کاربری برداشت

در حالی که مرورگر کروم همچنان سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد، شرکت مایکروسافت با جدیت تمام در تلاش است تا مرورگر اج را به رقیبی قدرتمند تبدیل کند. اگرچه اج از پیش در زمینه مدیریت برگه‌ها بر روی رایانه‌های شخصی عملکرد قابل قبولی داشته است، اما مایکروسافت به دنبال افزودن قابلیت‌های […]

در حالی که مرورگر کروم همچنان سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد، شرکت مایکروسافت با جدیت تمام در تلاش است تا مرورگر اج را به رقیبی قدرتمند تبدیل کند. اگرچه اج از پیش در زمینه مدیریت برگه‌ها بر روی رایانه‌های شخصی عملکرد قابل قبولی داشته است، اما مایکروسافت به دنبال افزودن قابلیت‌های جدیدتری به این مرورگر است. در همین راستا، ویژگی جدیدی در نسخه آزمایشی اج (Canary) شناسایی شده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به ترک مرورگر، اقدام به آپلود، ویرایش و اشتراک‌گذاری تصاویر کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این قابلیت جدید توسط کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی، Leopeva64، کشف شده است. وی طی چند روز گذشته، تغییرات و به‌روزرسانی‌های نسخه آزمایشی اج را به‌دقت زیر نظر داشته است. چند روز پیش، وی متوجه شد که مایکروسافت در حال توسعه یک ویرایشگر تصویر درون مرورگر اج با استفاده از برند Designer و ابزارهای هوش مصنوعی خود است، اما این قابلیت در آن زمان هنوز در مرحله تکمیل نبود.

با توجه به اینکه نسخه آزمایشی اج به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود، Leopeva64 پس از هر به‌روزرسانی، پیشرفت این قابلیت را بررسی می‌کرد. سرانجام، مایکروسافت فرآیند ورود به سیستم برای استفاده از Designer را تکمیل کرد و به این ترتیب، Leopeva64 توانست به طور کامل به این مجموعه دسترسی پیدا کند.

آنچه که Leopeva64 کشف کرد، در واقع یک ویرایشگر تصویر کامل تعبیه شده در مرورگر اج بود. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویرایشگر، تصاویر را از رایانه خود آپلود کرده، آن‌ها را ویرایش، حاشیه‌نویسی و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بهبود بخشند و در نهایت، آن‌ها را در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مختلف آپلود کنند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت با ادغام ویرایشگر تصویر Designer در مرورگر اج، به دو هدف مهم دست یافته است. از یک سو، کاربران می‌توانند بدون نیاز به باز کردن نرم‌افزارهای ویرایش تصویر خارجی، مستقیماً در مرورگر اج به ویرایش تصاویر بپردازند و از سوی دیگر، این قابلیت فرصتی مناسب برای مایکروسافت فراهم می‌کند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشته و کاربران را به استفاده از سرویس‌های پرمیوم تشویق کند. از زمان عرضه اولیه و با وجود برخی چالش‌ها، مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا مرورگر اج را به بهترین جایگزین برای مرورگر کروم تبدیل کند. با توجه به قابلیت جدید اضافه شده، باید منتظر ماند و دید که آیا این ویژگی می‌تواند کاربران را به سمت استفاده از مرورگر اج ترغیب کند یا خیر. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.