ایده مایکروسافت برای ذخیره موسیقی روی ویفرهای کوارتز و حفظ آنها تا هزاران سال آینده

مایکروسافت قصد دارد از طریق حک لیزری روی ویفرهای کوارتز موسیقی را برای هزاران سال آینده حفظ کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حک لیزری موسیقی روی ویفرهای کوارتز می تواند آنها را در گنجینه جهانی موسیقی تا هزاران سال نگه دارد. پیش از این نیز بذرهایی از گونه های گیاهی در […]

مایکروسافت قصد دارد از طریق حک لیزری روی ویفرهای کوارتز موسیقی را برای هزاران سال آینده حفظ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حک لیزری موسیقی روی ویفرهای کوارتز می تواند آنها را در گنجینه جهانی موسیقی تا هزاران سال نگه دارد. پیش از این نیز بذرهایی از گونه های گیاهی در خزانه جهانی بذر به همین صورت جمع آوری شده بود. به طوری که اکنون در این خزانه حدود ۱,۱۴۵,۶۹۳ نسخه پشتیبان از دانه های جهان نگهداری می شود.

 علاوه بر آن مایکروسافت نیز قصد دارد گنجینه جهانی موسیقی را آماده کند که بهترین موسیقی های جهان در آن نگهداری خواهد شد. طبق گزارش منتشر شده توسط مایکروسافت با سازمان مسئول این کار طی یک همکاری با یکدیگر آزمایش هایی را برای ذخیره سازی آرشیو طولانی مدت انجام خواهند داد. پروژه سیلیکا (Project Silica) توسط مایکروسافت اجرایی خواهد شد تا طی آن روش های ذخیره موسیقی مشخص شود.

 در این پروژه حافظه ذخیره سازی بر مبنای ویفرهای کوارتز خواهد بود. طبق بیانیه مطبوعاتی این پروژه، همانند نوار کاست برای آرشیو اطلاعات صوتی سیلیکا نیز می‌تواند پس از ذخیره با انعطاف پذیری بیشتری ذخیره موسیقی را از آسیب طبیعی حفظ کند. علاوه بر آن مکان نگهداری نیز در صندوق آخرالزمان در یکی از مکان های امن در کوهی در نروژ خواهد بود. ویفر های کوارتز یک صفحه ۷۵ در ۷۵ میلی متری به ضخامت ۲ میلیمتر است که امکان ذخیره ۱۰۰ گیگابایت داده را فراهم می کند. همچنین داده‌ها از طریق لیزر به صورت شکلهای نانومقیاس سه بعدی ایجاد خواهند شد. بازیابی آنها نیز با کمک تابیدن نور پلاریزه به شیشه و رمزگشایی آنها از طریق الگوریتم یادگیری ماشینی انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال