دانشمندان راه تولید پنجره‌های هوشمند ارزان‌قیمت را پیدا کرده‌اند

یکی از تلاش‌هایی که همیشه افراد داشته‌اند، این بوده که بتوانند گرمای وارد شده را نگاه داشته و از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمایند. استفاده از عایق‌ها و شیشه‌های مناسب این کار، یکی از اصلی‌ترین راه‌ها می‌باشد که به کمک آن می‌توان از این موضوع جلوگیری نمود. و شاید یکی دیگر از بهترین راهکارها برای […]

یکی از تلاش‌هایی که همیشه افراد داشته‌اند، این بوده که بتوانند گرمای وارد شده را نگاه داشته و از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمایند. استفاده از عایق‌ها و شیشه‌های مناسب این کار، یکی از اصلی‌ترین راه‌ها می‌باشد که به کمک آن می‌توان از این موضوع جلوگیری نمود. و شاید یکی دیگر از بهترین راهکارها برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، استفاده از پنجره‌های هوشمند باشد، پنجره‌هایی که می‌توانند در عین ذخیره کردن انرژی، امکان ورود نور بیشتر به داخل را نیز فراهم آورند.

هر چند دلیل عدم استفاده از این تکنولوژی و تولید پنجره‌های هوشمند، چیزی جز هزینه‌ی بالای تولید این پنجره‌ها نبوده و می‌توان دلیل آن را گران‌قیمت بودن این پنجره‌ها دانست. به همین جهت اخیرا محققین در مرکز تحقیق MIT موفق به پیدا کردن راهی برای تولید پنجره‌های هوشمند با قیمتی بسیار پایین شده‌اند که می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار بگیرد و این کار نیز با کاهش ضخامت پنجره‌ها انجام خواهد گرفت.

برای تولید این پنجره‌های هوشمند، آنها از ورقه‌های مستطیل‌شکل PDMS و ترکیب نمودن آن با ذرات کوچک رنگ استفاده نموده‌اند که می‌تواند به صورت مکانیکی تغییر شکل داده و به آسانی نیز کشیده شوند. اگر این پنجره‌های تغییر شکل داده نشوند، مات خواهند ماند. و هنگامی که آنها متورم و یا کشیده می‌شوند، این مواد اجازه‌ی ورود بیشتر نور را خواهند داد.

کاملا مشخص است که استفاده از این مواد پیشتر متداول نبوده و آنها از روش‌هایی نسبتا پیجیده برای تولید این پنجره‌های هوشمند استفاده کرده‌اند و همین موضوع می‌تواند ما را امیدوار نماید که در آینده شاهد به کارگیری این پنجره‌ها نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال