محققین MIT به صورت تصادفی باتری‌های تخم‌مرغی شکل تولید کردند!

به نظر می‌رسد نیاز به باتری‌های بهتر و قدرتمندتر باعث شده که این روزها محققین مختلف در سراسر دنیا، در حال آزمایش بر روی باتری‌های جدیدی باشند که بتوانند با داشتن ظرفیت بیشتر، سرعت شارژ بالاتری نیز داشته باشند. تکنولوژی‌هایی که امروزه در اختیار انسان قرار دارد نیز این امکان را می‌دهد تا با تحقیق […]

به نظر می‌رسد نیاز به باتری‌های بهتر و قدرتمندتر باعث شده که این روزها محققین مختلف در سراسر دنیا، در حال آزمایش بر روی باتری‌های جدیدی باشند که بتوانند با داشتن ظرفیت بیشتر، سرعت شارژ بالاتری نیز داشته باشند. تکنولوژی‌هایی که امروزه در اختیار انسان قرار دارد نیز این امکان را می‌دهد تا با تحقیق و بررسی، باتری‌هایی بهتر از هر روز تولید گردد.

بر اساس یافته‌های جدید MIT، محققین موفق شده‌اند تا باتری‌های جدیدی را با شکلی شبیه به تخم‌مرغ تولید کنند و آن را یک پیشرفت قابل توجه در صنعت تولید باتری‌ها می‌دانند. همچنین آنها معتقدند که باتری‌هایی “زرده و پوسته” آنها می‌تواند بسیار زودتر سایر باتری‌هایی که این روزها خبرهای زیادی در مورد آنها به گوش می‌خورد، وارد بازار شوند.

این باتری‌های جدید که شکلی همچون یک تخم‌مرغ دارند، به وسیله‌ی نانوذارت تولید شده و بر روی یک پوسته‌ با جنس تیتانیوم دی‌ اکسید قرار گرفته و زرده (ماده‌ی داخلی باتری) آن نیز از جنس آلومینیوم و بر روی آنود می‌باشد. و بر خلاف باتری‌های لیتیومی که این روزها در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، در طول زمان از ظرفیت آنها کاسته نمی‌شود.

اما استفاده از تیتانیوم دی‌ اکسید و آلومینیوم در این باتری‌ها، به معنای آن است که ظرفیت این باتری‌ها می‌توانند 3 برابر بیشتر از ظرفیت فعلی باشد. همچنین در ارتباط بودن بخش‌های مختلف باتری با یکدیگر بر خلاف باتری‌های لیتیومی، این امکان را به وجود می‌آورد که این باتری‌ها در عرض تنها شش دقیقه به صورت کامل شارژ شوند! و این یعنی سرعتی بسیار بیشتر از سیستم شارژ سریع کوآلکام، Quick Charge 2.0.

اما موضوعی که شاید شنیدن آن برایتان بسیار جذاب باشد، این است که محققین MIT به صورت کاملا تصادفی با این پدیده آشنا شدند. محققین معتقدند که این باتری‌ها می‌تواند با قیمت پایینی که دارد، به تولید انبوه رسیده و به زودی در بسیاری از محصولات بازار قرار گیرد.

تصور می‌کنید با وجود چنین باتری‌ها، گوشی‌های هوشمند امروزی که می‌توانند تا چندین ساعات و بدون اینکه باتری آنها تمام شود، دوام بیاورند، تا چه اندازه‌ می‌توانند با وجود این باتری‌ها، شارژ را در خود نگه دارند؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال