خواهر و برادرهای بیشتر می‌تواند باعث افت سلامت روانی در نوجوانی شود

مطالعه جدید محققان نشان می دهد وجود خواهر و برادر بیشتر در خانواده می تواند باعث افت سلامت روان در نوجوانان شود‌. عوامل متعددی از قبیل وضعیت اجتماعی و مالی خانواده نیز در ضعیف شدن سلامت روان موثر هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر که روی تعدادی از نوجوانان ژاپنی، […]

مطالعه جدید محققان نشان می دهد وجود خواهر و برادر بیشتر در خانواده می تواند باعث افت سلامت روان در نوجوانان شود‌. عوامل متعددی از قبیل وضعیت اجتماعی و مالی خانواده نیز در ضعیف شدن سلامت روان موثر هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر که روی تعدادی از نوجوانان ژاپنی، چینی و آمریکایی انجام گرفته است نشان می دهد نوجوانان خانواده های پرجمعیت دارای سلامت روان پایین تری هستند.

محققان دانشگاه اوهایو مطالعه خود را روی ۹۴۱۷ نوجوان چینی و ۹۱۹۱ نوجوان آمریکایی انجام دادند. این پژوهش نشان داد نوجوانان مربوط به خانواده های کم جمعیت سلامت روان بهتری نسبت به نوجوانان خانواده های پرجمعیت داشتند. در این مطالعه به مفهوم رقیق سازی منابع پرداخته شد. این مفهوم به در دسترس بودن منابع مالی و توجه و زمان والدین گفته میشود. با افزایش تعداد فرزندان این منابع کاهش خواهد یافت.

در این تحقیقات نوجوانان دارای یک خواهر یا برادر و یا بدون خواهر و برادر دارای سلامت روان بهتری بودند. یکی از محققان این پژوهش در مورد این مطالعه می گوید: در صورتیکه منابع مربوط به والدین همانند یک کیک در نظر گرفته شود فرزند تک می تواند همه آن را به دست آورد. در حالیکه هر خواهر و برادر اضافات می تواند منابع و توجه را دریافت کرده و سهم هر کودک از منابع کمتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال