رونمایی رسمی MSI از مادربوردهای میان‌رده و قدرتمند B150M Mortar Arctic و B150M Bazooka Plus

دنیای کامپیوترها حالا وضع بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و به همین جهت تولیدکنندگان مختلف با عرضه کردن محصولات جدیدی خود، سعی دارند تا افراد بیشتری را به خرید کامپیوترها و ارتقاء سیستم خود ترغیب کنند. در این میان شاید افرادی باشند که بخواهند با خرید سیستمی قدرتمند، هزینه‌ی زیادی را متحمل نشوند. به […]

دنیای کامپیوترها حالا وضع بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و به همین جهت تولیدکنندگان مختلف با عرضه کردن محصولات جدیدی خود، سعی دارند تا افراد بیشتری را به خرید کامپیوترها و ارتقاء سیستم خود ترغیب کنند. در این میان شاید افرادی باشند که بخواهند با خرید سیستمی قدرتمند، هزینه‌ی زیادی را متحمل نشوند. به همین جهت، ممکن است حق انتخاب برای آنها چندان گسترده نباشد. به دنبال این موضوع شرکت بزرگ MSI دست به معرفی دو محصول کاملا جدید و میان‌رده که البته قدرتی بالا نیز دارند زده و مادربوردهای B150M BAZOOKA PLUS و B150M MORTAR ARCTIC را با ابعاد کارخانه‌ای mini-ATX معرفی کرده است.

این مادربوردهای جدید که بر اساس معماری نسل ششم پردازنده‌های سری Core شرکت اینتل با معماری Skylake طراحی شده‌اند، با پشتیبانی از سوکت LGA1151، به رابط فوق سریع Turbo M.2 برای اتصال هاردهای جامد و همینطور درگاه USB 3.1 Type-C زده و این یعنی این محصولات از آخرین استانداردهای انتقال اطلاعات نیز بهره می‌برند.

با اینکه این محصولات جدید در دسته محصولات رده‌بالای شرکت MSI قرار نمی‌گیرند، اما به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته در آنها باعث شده تا بسیاری از گیمرها و افرادی که به دنبال انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند، به دنبال خرید چنین محصولاتی باشند. وجود تکنولوژی‌هایی همچون DDR4 Boost برای افزایش عملکرد حافظه‌های رم و GAMING Lan به منظور تضمین پایداری در ارسال داده‌ها در بازی‌های آنلاین، باعث شده تا این محصولات چیزی از بسیاری از رقبای خود کم نداشته باشد.

MSI Readies the B150M Mortar Arctic and B150M Bazooka Plus Motherboards2

مادربورد جدید B150M MORTAR ARCTIC تنها نسخه‌ی پیشرفته‌تر از مادربورد MORTAR شرکت MSI به حساب نمی‌آید بلکه این محصول جدید با طراحی جدید و رنگی سفید، شکل ویژه و خاصی را به این مادربورد بخشیده است. البته سازندگان تنها به تغییر دادن رنگ مادربورد اتکا نکرده و در آن با استفاده از هیت‌سینک‌های جدید و بسیار قدرتمندتر از قبل، عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود بخشیده‌ و از اجزای با کیفیتی همچون Steel Armor استفاده نموده‌اند.

MSI Readies the B150M Mortar Arctic and B150M Bazooka Plus Motherboards3

از سوی دیگر مادربورد جدید B150M BAZOOKA PLUS، دیگر محصولیست که شرکت MSI در کنار B150M MORTAR ARCTIC معرفی کرده و با داشتن تمامی امکانات این مادربورد، می‌تواند بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای را راضی نگاه دارد. در واقع تفاوت چندان زیادی میان این دو محصول وجود نداشته و سازندگان بیشتر تلاش داشته‌اند تا بتوانند با عرضه کردن دو محصول مشابه، حق انتخاب را بیشتر نوده و از طرفی تعداد محصولات خود را افزایش دهند و شاید واقعا تنها بتوان چند تفاوت بسیار جزئی در ساختار این دو مادربورد پیدا کرد.

مادربورد قدرتمند B150M BAZOOKA PLUS نیز با مجهز بودن به تکنولوژی‌هایی همچون Audio Boost و GAMAING Lan می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران در زمینه‌ی اجرای بازی‌های آنلاین و تحت شبکه را برطرف سازد. طراحی که سازندگان برای این محصول در نظر گرفته‌اند اما با مادربورد B150M MORTAR ARCTIC کمی متفاوت بوده و به جای رنگ سفید و مشکی، تنها از رنگ مشکی استفاده شده است که می‌تواند قرابت زیادی با نام آن نیز داشته باشد.

 MSI Readies the B150M Mortar Arctic and B150M Bazooka Plus Motherboards4

هدف اصلی MSI از عرضه کردن این دو مادربورد، معرفی محصولاتی جدید با امکانات به‌روز و قیمتی پایین بوده؛ آنها تمام تلاش خود را داشته‌اند تا با معرفی کردن این مادربورد جدید بتوانند بسیاری از گیمرها و افرادی که به دنبال ارتقاء سیستم خود هستند را سوی خود بکشاننند که در این کار نیز موفق بوده‌اند.

باید اشاره کنیم که به دنبال محبوبیت بسیار بالای بازی‌های آنلاین، MSI سعی کرده تکنولوژی GAMING Lan خود را تا حد ممکن بهبود بخشد و به همین وسواس زیادی نسبت به این تکنولوژی به خرج می‌دهد. با وجود این ویژگی در مادربوردهای جدید این شرکت، گیمرها می‌توانند ارسال و دریافت داده‌ها را تا حد ممکن بهینه کرده و تجربه‌ای بدون لگ (Lag) را از بازی‌های آنلاین و تحت شبکه داشته باشند.

قیمت دقیق و زمان عرضه این محصولات هنوز مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال