ناسا دو مأموریت جدید را با هدف مطالعه خورشید و طوفانهای خورشیدی آغاز می‌کند

آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با هدف مطالعه خورشید و اطلاعات در مورد این ستاره میزبان و درک بهتر طوفان‌های خورشیدی دو مأموریت جدید را در دهه آینده آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت های جدید ناسا برای مطالعه خورشید و همچنین نحوه محافظت از فضانوردان در طوفان های […]

آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با هدف مطالعه خورشید و اطلاعات در مورد این ستاره میزبان و درک بهتر طوفان‌های خورشیدی دو مأموریت جدید را در دهه آینده آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت های جدید ناسا برای مطالعه خورشید و همچنین نحوه محافظت از فضانوردان در طوفان های خورشیدی بسیار مهم خواهد بود. این آژانس فضایی مطالعات خود را برای درک پویایی خورشید، ارتباط آن با زمین و شرایط فضا را آغاز می‌کند. همچنین از طریق این ماموریت می توان آب و هوای فضایی همانند شراره های خورشیدی و یا طوفانهای ژئومغناطیسی را بهتر پیش بینی کرد. این پیش‌بینی در نهایت به محافظت بهتر فضانوردانی که به مدار می روند و یا ماهواره های ارسال کننده سیگنال می انجامد. این دو مأموریت به نام MUSE و پروژه HelioSwarm خواهد بود که به ترتیب ۱۹۲ میلیون دلار و ۲۵۰ میلیون دلار بودجه به آنها اختصاص داده شده است.

به گفته توماس زوربوخن معاون مدیر علوم ناسا ماموریت‌های جدید می‌تواند در آینده به درک جدید و عمیقی از جرم خورشید و آب و هوای فضا کمک کند. همچنین رویکرد جدیدی را در درک اسرار ستاره خورشید به ما ارائه می کند.

دانشمندان می گویند خورشید هم اکنون فاز جدیدی از فعالیت خود را آغاز کرده به طوری که بیش از گذشته شاهد شراره های خورشیدی، ذرات باردار و تشعشعات و ارسال آن به زمین هستیم که همان طوفان های خورشیدی نامگذاری شدند. این طوفان ها در زمین می تواند روی ماهواره ها اختلال ایجاد کند. اما ماموریت های جدید ناسا می تواند با دقت بیشتری این طوفان ها را بررسی کرده و پیش بینی آنها را بهتر انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال