ناسا این بار ربات غواص می سازد

این بار ناسا به جای طراحی ربات برای فضا دستگاهی برای زیر دریا به نام آکوانات خواهد ساخت.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد یک ربات غواص توسعه دهد. طراحی و ساخت این ربات توسط کارشناسان مرکز طراحی جانسون ناسا انجام خواهد شد. نیک ردفورد بنیانگذار و عضو هیئت مدیره […]

این بار ناسا به جای طراحی ربات برای فضا دستگاهی برای زیر دریا به نام آکوانات خواهد ساخت.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد یک ربات غواص توسعه دهد. طراحی و ساخت این ربات توسط کارشناسان مرکز طراحی جانسون ناسا انجام خواهد شد. نیک ردفورد بنیانگذار و عضو هیئت مدیره شرکت ناتیک رباتیکس Nauticus Robotics در این مورد می گوید: قرار است در این پروژه خودمختاری نرم افزارهای قدرتمند همراه با با مورفولوژی سخت افزاری جدید کنار هم قرار گرفته و در یک محیط راه دور مورد استفاده قرار بگیرد.

 این فرد معاون مدیر پروژه و مهندس ارشد ربات روبونات دو است که پیش از این ناسا در سال ۲۰۱۱ با همکاری جنرال موتور طراحی کرده بود. ردفورد از یک تیم ۸۰ نفره شامل ۲۰ مهندس و کارمند ناسا برای این پروژه استفاده خواهد کرد. وی در این مورد می گوید: ارسال ربات به فضا امکان کنترل آن از زمین را به ما نخواهد داد. زیرا چرا هیچ شبکه داده پر سرعتی برای کنترل وجود ندارد. ارتباط محدود است و اپراتور در فضا یا دریا برای کنترل از دور ربات بسیار دور خواهد بود. اما طبق گفته ناسا ربات باید علاوه بر درک و حس محیط خود بتواند از موانع عبور کرده و یا آنها را دستکاری کند.

 ربات های کاوشگر اعماق دریا امکان اتصال به اپراتورها از طریق کابل را خواهند داشت. بدین ترتیب می‌توان داده را با سرعت بالا انتقال داد و یا آنها را از نزدیک کنترل کرد. اما ردفورد معتقد است این اقدام به قیمت بکارگیری پرسنل و بهره برداری از یک کشتی پشتیبانی بزرگ روی سطح آب تمام خواهد شد. ربات آکوانات یک ربات کاملا الکتریکی است که می تواند بازوهای خود را به طور کامل باز کرده و دوربین ها و حسگر های خود را مستقر کند. حرکت دو بازوی آن به سمت بیرون است و در انتها پنجه هایی وجود دارد که می توان روی آن تجهیزات مختلفی نصب کرد.

 طراحی چند وجهی آن امکان انجام وظایف مختلف در زیر آب را فراهم می کند. به گفته ردفورد تولید نفت و گاز فراساحلی یکی از اهداف اصلی برای این ربات خواهد بود. زیرا این عمل به تجهیزات مختلفی در زیر آب نیاز دارد. علاوه بر آن با توجه به رشد سریع صنعت اقیانوسی و انرژی هایی مانند انرژی باد بهره برداری از حدود ۲۵۰۰۰ توربین دریایی تا سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد که همگی آنها به سرویس و بازرسی نیز نیاز دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال