ناسا به کمک شبکه فضای عمیق سیگنال‌هایی را به آنطرف منظومه شمسی ارسال می کند

ناسا قصد دارد با استفاده از شبکه فضای عمیق خود سیگنال هایی را به ورای منظومه شمسی ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه فضای عمیق ناسا بزرگترین و حساس ترین سیستم ارتباط دور برد جهان محسوب می‌شود که از آنتن های رادیویی غول پیکر تشکیل شده است. هدف از تهیه […]

ناسا قصد دارد با استفاده از شبکه فضای عمیق خود سیگنال هایی را به ورای منظومه شمسی ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه فضای عمیق ناسا بزرگترین و حساس ترین سیستم ارتباط دور برد جهان محسوب می‌شود که از آنتن های رادیویی غول پیکر تشکیل شده است. هدف از تهیه شبکه فضای عمیق نیز انجام ماموریت های فضاپیمایی میان سیاره ای است که توسط آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا انجام می گیرد.

وظیفه اصلی این آنتن‌ها نیز ارتباط بین فضاپیماها در فضا، فرمان دادن به آنها و دریافت داده ها و تصاویر آنها می باشد. آنتن های مربوط به شبکه فضای دوردست برای انجام ماموریت های فضاپیما و مشاهده فضایی رادیویی در این شبکه به کار گرفته شده‌اند.

 شبکه فضای دوردست ناسا ماموریت‌هایی را در مدار زمین نیز انجام می دهد. سه مرکز ارتباط عمیق فضایی در فاصله ۱۲۰ درجه از یکدیگر روی زمین قرار دارند. این سه مرکز به ترتیب در صحرای موهاوی کالیفرنیا، مادرید اسپانیا و کانبرا استرالیا قرار دارند. این مراکز ارتباط بی وقفه با فضا فراهم کرده و توانسته به یک شبکه دقیق ارتباط در جهان تبدیل شود.

 شبکه فضای دوردست ناسا از سال ۱۹۶۳ آغاز به کار کرده و مدام در حال بروزرسانی است. تاکنون ۳۹ مأموریت به طور منظم انجام داده و ناسا قصد دارد ظرفیت آن را نیز در آینده افزایش دهد.

شبکه فضای عمیق ناسا هم اکنون قادر است چندین سیگنال مختلف را از یک آنتن دریافت کند و همزمان آن را به گیرنده دیجیتال منتقل کند. این قابلیت در آینده می‌تواند در گسترش دانش انسان از فضا و اکتشافات فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال