باکتریهای بینی با ورود به مغز سبب بیماری آلزایمر می شوند

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند برخی از باکتری هایی که در بینی زندگی می‌کنند می‌توانند وارد مغز شده و از این طریق باعث بیماری آلزایمر شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان استرالیایی در پژوهشی شواهدی کشف کردند که نشان می‌دهد باکتری ها از طریق حفره های بینی وارد مغز […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند برخی از باکتری هایی که در بینی زندگی می‌کنند می‌توانند وارد مغز شده و از این طریق باعث بیماری آلزایمر شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان استرالیایی در پژوهشی شواهدی کشف کردند که نشان می‌دهد باکتری ها از طریق حفره های بینی وارد مغز شده و با ایجاد عفونت سبب بیماری آلزایمر می شوند.

یکی از عوامل اصلی ذات الریه و بیماری‌های تنفسی باکتری کلامیدیا پنومونیه است تحقیقات نشان می‌دهد که این باکتری در مغز نیز می‌تواند حضور داشته و دیگر بیماریها را نیز باعث شود. محققان دانشگاه گریفیث و کوئینزلند به دنبال نحوه ورود این باکتری به مغز و آسیب آن مطالعه جدیدی را آغاز کردند. پیش از این نیز مطالعاتی در زمینه ورود باکتری به حفره بینی و در نهایت ایجاد بیماری در مغز انجام گرفته بود.

جنی اکبرگ از محققان این پروژه می‌گوید: پیش از این در پژوهش دیگری مشخص شد باکتری ها پس از ورود به  حفره بینی می توانند به مغز راه پیدا کرده و وارد سیستم عصبی مرکزی شوند.

تحقیقات جدید نشان می دهد این باکتری هنگام ورود به سیستم عصبی می تواند در ایجاد بیماری آلزایمر موثر باشد. دانشمندان با کمک این تحقیق جدید می توانند به ارتباط میان آلزایمر و عفونت‌های ویروسی و باکتریایی بینی و دهان دست پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال