اولین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا سال آینده به پرواز در می آید

ناسا تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی خود موسوم به ایکس ۵۷ را در سال آینده میلادی اعلام کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به زودی شاهد پرواز اولین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا در سال آینده خواهیم بود. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تمامی مشکلات حمل و […]

ناسا تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی خود موسوم به ایکس ۵۷ را در سال آینده میلادی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به زودی شاهد پرواز اولین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا در سال آینده خواهیم بود. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تمامی مشکلات حمل و نقل هوایی را برطرف کند. از دیگر مزیت های این هواپیما افزایش کارایی آن در حمل و نقل و همچنین بی صدا بودن آن است.

هواپیمای ایکس ۵۷ مکس ول از سری ایکس سرنشین‌دار ناسا محسوب می‌شود که زمان ساخت آن حدود دو دهه به طول انجامیده است. پیش از این هواپیماهای سری ایکس شامل انواع هواپیمای کنترل از راه دور ۱۴۹ و یا مافوق صوت X59 بوده است که آنها نیز به زمان پرواز آزمایشی خود نزدیک می شوند.

ناسا برای ساخت هواپیمای ایکس ۵۷ مکس ول در حدود ۵ سال زمان صرف کرده است. این آژانس اعلام کرد پرواز این هواپیما برای نخستین بار در اوایل سال میلادی جدید خواهد بود. این هواپیما از نوع چهار نفره سبک است که مانند مدلهای قبلی خود خواهد بود. با این تفاوت که موتورهای ۱۲ گانه آن به جای پیستونی از نوع الکتریکی هستند. طراحی بالهای آن نیز سبک تر است تا سرعت آن افزایش یابد. در هر بال ۶ موتور تعبیه شده و دو موتور بزرگتر برای کروز در نظر گرفته شده اند.

ناسا برد این هواپیما را ۱۰۰ مایل و سرعت احتمالی آن را ۱۷۲ مایل در ساعت معادل ۲۷۶ کیلومتر در ساعت اعلام کرد. تامین انرژی آن نیز از طریق باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ انجام میشود. صدای این هواپیما بسیار کم و دوستدار محیط زیست خواهد بود بطوری که انتشار گازهای گلخانه ای در آن به صفر می‌رسد. نام آن نیز از یک فیزیکدان اسکاتلندی گرفته شده است که در علم الکترومغناطیس پیشگام بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال