آزمایش های آینده ناسا برای کشف موضوع تسریع روند پیری در مریخ

دانشمندان معتقدند روند پیری در مریخ تسریع شده و به همین دلیل قصد دارند این موضوع را در پروازهای مربوط به ایستگاه فضایی امتحان کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان معتقدند افرادی که به مریخ سفر می‌کنند ممکن است زودتر از افراد روی زمین پیر شوند. در راستای تحقیق و بررسی […]

دانشمندان معتقدند روند پیری در مریخ تسریع شده و به همین دلیل قصد دارند این موضوع را در پروازهای مربوط به ایستگاه فضایی امتحان کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان معتقدند افرادی که به مریخ سفر می‌کنند ممکن است زودتر از افراد روی زمین پیر شوند.

در راستای تحقیق و بررسی این موضوع قرار است اولین خدمه غیر نظامی ارسالی به ایستگاه فضای بین المللی در این مورد مورد مطالعه قرار بگیرد. به گفته محققان کلینیک مایو در روچستر نشانه های اولیه پیری مربوط به عدم تقسیم سلولها است که در آن اگرچه سلول نمی میرد اما تکثیر نشده و در سراسر بافت‌های بدن تجمع می یابد.

البته سفر ده روزه افراد به ایستگاه بین المللی ممکن است علائم واضحی از تسریع روند پیری در آن ها ایجاد نکند. اما به گفته دانشمندان در سفرهای طولانی تر علائم اولیه پیری و مشاهده آن پیش‌بینی می‌شود. دکتر جیمز کرکلند سرپرست این محققان می‌گوید: در صورت مشاهده شرایط پیری در سفرهای کوتاه مدت باید خود را برای ماموریت های طولانی تر و مطالعه روی آن آماده کنیم. این در حالی است که ناسا و چین قصد دارند در دهه آینده مسافرانی را به سفر ۶۵ میلیون کیلومتری مریخ ارسال کنند. از طرفی ایلان ماسک وعده این سفر را در همین دهه میلادی داده است.

در ماه فوریه شرکت اکسیوم اسپیس قصد دارد با کمک کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس ۴ فرد را از جمله قائم مقام شرکت اکسیوم اسپیس به فضا ارسال کند. محققان کلینیک مایو نیز با هدف شناسایی نشانه های پیری در این افراد قبل و بعد از سفر آزمایشات مختلفی را از آن ها خواهند گرفت. این آزمایشات مشخص خواهد کرد که سفر ده روزه به فضا با پیری سلولی ارتباط دارد یا خیر و در صورت وجود علائم، سفر به مریخ نیاز به بررسی های بیشتری خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال