ماهواره های جدید ناسا آب و هوای فضا را پیش بینی می کنند

ناسا قصد دارد ۶ ماهواره کوچک به اندازه توستر تا سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب کند تا بتواند از طریق آنها آب و هوای فضا را نیز پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد ماهواره های کوچکی را تا سال ۲۰۲۴ با هدف بررسی آب و هوای فضا […]

ناسا قصد دارد ۶ ماهواره کوچک به اندازه توستر تا سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب کند تا بتواند از طریق آنها آب و هوای فضا را نیز پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد ماهواره های کوچکی را تا سال ۲۰۲۴ با هدف بررسی آب و هوای فضا به مدار ارسال کند. با وجود ارسال ماهواره های مختلف به مدار زمین و همچنین ارسال کاوشگران به نقاط مختلف منظومه شمسی هنوز امکان مقابله با آب و هوای فضا وجود نداشته است.

 به طوری که در برخی موارد در رویدادهایی مانند شعله های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشید با مقادیر زیادی تشعشعات خورشیدی مواجه هستیم. به همین دلیل ناسا قصد دارد 6 ماهواره کوچک را طی پروژه ای با نام SunRISE به فضا ارسال کند تا از طریق آن بتواند رویدادهای خطرناک آب و هوای فضا را پیش بینی کند. ماهواره های بسیار کوچک در اندازه یک توستر هستند و طی هماهنگی با یکدیگر می توانند اطلاعات دقیقی را از آب و هوای فضا ارسال کنند.

 طبق خبرهای منتشر شده یکی از این ۶ ماهواره ها تکمیل و تا سال ۲۰۲۴ نیز این پروژه انجام می‌شود. جیم لوکس مدیر این پروژه از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در این مورد می‌گوید: این تجهیزات در کنار یکدیگر می‌توانند طی سال های آینده به مانند یک تلسکوپ فضایی گسترده فعالیت کنند. به طوری که امکان رصد خورشید فراهم شود. زیرا در حال حاضر رصد فعالیت های آن از سطح زمین غیر ممکن است. در این مأموریت ۶ ماهواره طی یک آرایه به دور زمین خواهند چرخید و در نهایت با ایجاد یک تلسکوپ مجازی در فاصله حدود 22 هزار مایلی در مدار قرار خواهد گرفت. وظیفه آنها نیز تشخیص انتشار امواج رادیویی از تاج خورشید و انتقال این اطلاعات به زمین خواهد بود تا بتوان از طریق این داده ها نقشه های سه بعدی دقیقی از امواج منتشر شده توسط خورشید تهیه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال