کاوشگر پارکر ناسا سال آینده از کنار خورشید عبور خواهد کرد

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حرکت کاوشگر خورشیدی پارکر احتمالاً این کاوشگر در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۴ از کنار خورشید عبور می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حرکت کاوشگر پارکر ناسا به سمت خورشید به عنوان نقطه عطفی در اکتشافات فضایی در سال آینده خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته […]

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حرکت کاوشگر خورشیدی پارکر احتمالاً این کاوشگر در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۴ از کنار خورشید عبور می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حرکت کاوشگر پارکر ناسا به سمت خورشید به عنوان نقطه عطفی در اکتشافات فضایی در سال آینده خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این کاوشگر در اوایل دی ماه سال آینده با سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ثانیه می‌تواند از کنار خورشید عبور کند. تاکنون هیچ کدام از ساخته‌های بشر نتوانستند تا این حد به خورشید نزدیک شده و یا با این سرعت از کنار آن عبور کنند. فاصله این کاوشگر زمان عبور از کنار خورشید تنها ۶.۱ میلیون کیلومتر از سطح آن خواهد بود و به تعبیری می‌توان گفت پارکر می‌تواند خورشید را لمس کند.

طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است کاوشگر خورشیدی پارکر لحظه مهمی را در تاریخ اکتشافات فضایی در سال آینده رقم می‌زند. نور رئوفی دانشمند آزمایشگاه فیزیک کاربردی از دانشگاه جان هاپکینز در مورد این لحظه مهم تاریخی در فضا می‌گوید: عبور پارکر از کنار خورشید به عنوان یک دستاورد بزرگ برای تمام بشریت همانند فرود بر روی ماه در سال ۱۹۶۹ خواهد بود.

پرتاب این کاوشگر در ۱۲ اوت ۲۰۱۸ توسط ناسا انجام شد و سرعت آن در هنگام عبور از کنار خورشید ۱۹۵ کیلومتر بر ثانیه است. با توجه به کشش گرانشی عظیم ایجاد شده هنگام عبور از کنار خورشید پارکر باید با سرعت زیادی این مسیر را طی کند. این سرعت چنان چشمگیر است که می‌توان با کمک آن از نیویورک تا لندن را در کمتر از ۳۰ ثانیه طی کرد.

طبق اعلامیه ناسا در وب سایت خود این ماموریت نوعی نمونه برداری از جو یک ستاره محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که دمای زیاد خورشید در فاصله نزدیک احتمالاً به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. پارکر برای ورود سریع به جو ستاره و خروج از آن نیز از استراتژی‌های محققان در این ماموریت استفاده خواهد کرد. با استفاده از سپر حرارتی ضخیم مستقر در پشت این فرودگر می‌توان محیط خورشیدی را بهتر ارزیابی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال