نگرانی جدید در مورد اپ‌های موبایل؛ ذخیره اطلاعات کاربران توسط 80 درصد اپ‌های موبایلی

اخیرا گزارشی در زمینه اپ های موبایلی محبوب منتشر شده است که نشان می دهد حدود 80 درصد از آنها به ذخیره اطلاعات کاربران می پردازند. این گزارش نگرانی هایی را در بین کاربران ایجاد کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای در زمینه اپ های موبایلی منتشر شده […]

اخیرا گزارشی در زمینه اپ های موبایلی محبوب منتشر شده است که نشان می دهد حدود 80 درصد از آنها به ذخیره اطلاعات کاربران می پردازند. این گزارش نگرانی هایی را در بین کاربران ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای در زمینه اپ های موبایلی منتشر شده که نشان می دهد این اپ های محبوب در 60 درصد موارد مکالمات خصوصی کاربران را دخیره می کنند. علاوه بر آن داده های مربوط به پیام های کاربران نیز توسط 80 درصد این اپ ها جمع آوری میشود. در این داده ها اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، آدرس و ایمیل وجود دارد که تمام انها توسط این اپ ها در دسترس خواهند بود. مطالعه مورد نظر در وبسایت TechShielder منتشر شده است.

این وبسایت تحقیقات خود را در زمینه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط برنامه هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک پرداخت. در این مطالعه مشخص شد این برنامه های موبایلی علاوه بر آمارهای نگران کننده درر مورد جمع آوری داده ها، این اطلاعات را بدون اینکه کاربران در مورد آنها مطلع باشند، جمع آوری می کنند. با توجه به کوکی های دریافتی، آنها می توانند نسبت به فعالیت های آنلاین کاربران و کارهای انجام شده در دستگاه درک عمیقی را بدست آورند. نگرانی کاربران زمانی بیشتر خواهد شد زمانی که این مطالعه نشان می دهد اطلاعات ذخیره شده توسط این اپ ها با دیگر برنامه های شخص ثالث به اشتراک گذاشته میشوند.

در این بین 50 درصد از برنامه ها نیز به عکس های گرفته شده با دوربین گوشی ها نیز دسترسی دارند. بنابراین کاربران باید دقت بیشتری در فعالیت های آنلاین خود داشته باشند. زیرا با توجه به این گزارش اطلاعات بسیاری از این طریق با دیگر برنامه ها به اشتراک گذاشته خواهد شد. این موضوع می تواند زمینه ساز سو استفاده هکرها نیز باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال