تماشای فیلم‌های سه‌بعدی بدون نیاز به عینک ممکن می‌شود

نمایشگر سه‎بعدی بدون نیاز به عینک مفهوم جدیدی نیست. ما شاهد استفاده از آن بر روی گوشی‎ها، سیستم 3DS نینتندو و بعضی از تلویزیون‎ها بوده‎ایم، ولی تلویزیون‎ها شاید بیشترین استفاده‎ را از این فناوری داشته‎اند. متاسفانه، برای طرفداران سینما، معنای این گفته این است که زمانی که فیلم‎های سه‎بعدی نگاه می‎کنند باز هم مجبور هستند […]

نمایشگر سه‎بعدی بدون نیاز به عینک مفهوم جدیدی نیست. ما شاهد استفاده از آن بر روی گوشی‎ها، سیستم 3DS نینتندو و بعضی از تلویزیون‎ها بوده‎ایم، ولی تلویزیون‎ها شاید بیشترین استفاده‎ را از این فناوری داشته‎اند. متاسفانه، برای طرفداران سینما، معنای این گفته این است که زمانی که فیلم‎های سه‎بعدی نگاه می‎کنند باز هم مجبور هستند که آن عینک‎های حجیم که احساس ناراحتی به کاربر می‎دهند را به چشم بزنند.

ولی ممکن است در آینده این قضیه به لطف محققان موسسه‎ی هوش‎ مصنوعی و علوم کامپیوتری MIT (CSAIL) تغییر پیدا کند چون آن‎ها با موسسه‎ی علوم ویزمان اسرائیل در حال همکاری بوده و فناوری نمایشگری به اسم “سینمای سه‎بعدی” را توسعه داده‎اند که به سینما دوستان اجازه می‎دهد در سینما بدون نیاز به عینک از فیلم‎های سه‎بعدی لذت ببرند.

طبق گفته‎ی محققان MIT که نحوه‎ی عمل این فناوری را توضیح می‎دهند “کاری که سینمای سه‎بعدی انجام می‎دهد، کدگذاری چندین حائل اختلاف منظر در یک صفحه‎ی نمایش است، به صورتی که هر بیننده یک حائل اختلاف منظر که مناسب موقعیت او است را مشاهده می‎کند. طیف مشاهده‎ها سپس در سینما توسط یک سری آینه و لنزها در سیستم اپتیک‎های به خصوص سینمای سه‎بعدی تکرار می‎شود.”

این فناوری در مقابل با سیستم‎های سه‎بعدی فعلی بدون نیاز به عینک است که در آن‎ها کاربران باید از یک زاویه‎ی خاص نمایشگر را مشاهده کنند تا افکت سه‎بعدی به وجود آید. متاسفانه قبل از این‎که زیاد هیجان‎زده شوید، باید بگوییم که موسسه‎ی MIT اشاره می‎کند که این فناوری هنوز برای به حالت تجاری در آوردن آماده نیست ولی این محققان مطمئن هستند که روزی به حقیقت خواهد پیوست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال