میکروفون نوری جدید با قابلیت متمایز کردن صدای سازهای مختلف در حالت نوازندگی گروهی

یک میکروفون نوری جدید توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است که می تواند صدای سازهای مختلف در یک گروه موسیقی را تفکیک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکروفون نوری شگفت انگیز با تمایز صدای چندین ساز امکان ساخت سیگنال های صوتی سازهای تفکیک شده به صورت تکی را نیز […]

یک میکروفون نوری جدید توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است که می تواند صدای سازهای مختلف در یک گروه موسیقی را تفکیک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکروفون نوری شگفت انگیز با تمایز صدای چندین ساز امکان ساخت سیگنال های صوتی سازهای تفکیک شده به صورت تکی را نیز خواهد داشت. این میکروفون از دوربین برای دیدن و بازسازی این ارتعاشات صوتی استفاده می کند.

در حال حاضر حتی میکروفون های صوتی رده بالا نیز قادر به جداسازی صوتی به طور دقیق نیستند. اما میکروفون نوری جدید می‌تواند به صورت خیره کننده ای این جداسازی را انجام دهد.

با توجه به اینکه امواج فشاری ایجاد شده توسط صوت ارتعاش خواهند داشت. این میکروفون نوری نیز می تواند این ارتعاشات را روی سطح منبع صوتی تشخیص داده بر روی آن نظارت داشته باشد. با استفاده از این سیستم جدید و با کمک یک لیزر که روی سطح ارتعاشی تابانده می شود الگوی دقیقی ایجاد خواهد شد که بر اساس ارتعاش منبع صدا تغییر شکل خواهد داد.

 دوربین موجود در این سیستم نیز تغییرات این الگو را با سرعت ۶۳ فریم در ثانیه ضبط می کند و به این ترتیب یک الگوریتم نرم افزاری برای تجزیه تغییرات آن و بازسازی سیگنال صوتی ایجاد خواهد شد. دوربین استفاده شده در این میکروفون نوری علاوه بر خواندن کل حسگر تصویر به طور همزمان برای هر فریم امکان خواندن مجموعه ای از هزاران خط افقی متوالی در فریم ها را نیز خواهد داشت. مارک شینین از نویسندگان این مقاله و محقق اصلی آزمایشگاه روشنایی و تصویربرداری از موسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون می گوید: در واقع روش ما راه جدیدی برای دیدن صدا است در این روش نوع جدیدی از سیستم دوربین استفاده شده است. دستگاه تصویربرداری جدید می‌تواند آن چیزی که به صورت نامرئی و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود را نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال