پژوهش های جدید ارتباط بین آلودگی هوا و مقاومت آنتی بیوتیکی را نشان می دهند

محققان چینی در مطالعات اخیر خود نشان دادند بین آلودگی هوا و افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی رابطه ای مستقیم وجود دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک تهدید شناخته میشود و به دلیل آلودگی هوا این تهدید رو به افزایش است. مطالعات اخیر […]

محققان چینی در مطالعات اخیر خود نشان دادند بین آلودگی هوا و افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی رابطه ای مستقیم وجود دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک تهدید شناخته میشود و به دلیل آلودگی هوا این تهدید رو به افزایش است. مطالعات اخیر نیز این موضوع را اثبات می کند. در این مطالعه ارتباط جهانی بین آلاینده PM2. 5 و ایمنی باکتری ها شناسایی شد. هنوز نحوه ارتباط شناسایی نشده اما محققان می گویند احتمالا باکتری های مقاوم از طریق آلودگی می توانند جابجا شوند.

مقاومت آنتی بیوتیکی شرایط است که در آن باکتری ها طی سازگار شدن با داروهای ضد باکتری تکامل یافته و به ابرمیکروب تبدیل میشوند و بسیار قوی شده و از بین بردن آنها بسیار مشکل خواهد بود.

پژوهش اخیر مربوط به دانشگاه ججیانگ چین است و در آن به این مورد اشاره شده که مرگ های زودرس در اثر مقاومت آنتی بیوتیکی به دلیل آلودگی PM2. 5 بوده است. این اولین پژوهشی است که در این مورد انجام شده و در آن همبستگی بین آلاینده مورد نظر و مقاومت آنتی بیوتیکی ثابت مانده و حتی به مرور افزایش داشته است.

مارک هلمز، استاد ژنومیک میکروبی دانشگاه کمبریج و از شرکت کنندگان در این پژوهش می گوید: هنوز مدرکی که نشان دهنده رابطه علت و معلولی بین این دو عامل باشد مشاهده نشده است.

این گروه هنوز نمی داند آلودگی هوا می تواند موجب مقاومت آنتی بیوتیکی شود یا خیر. اما نمونه DNA های بررسی شده این موضوع را نشان می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال