گوشی Mi 6 شیائومی در دو نسخه با نمایشگرهای FullHD و QHD عرضه خواهد شد

چند ماهی اخیر گوشی Mi 6 شیائومی موضوع شایعات زیادی بوده است. طرفداران و منتظران این گوشی به‎قدری شایعات متفاوتی از این دستگاه مطرح کرده‎اند که به نوعی با اطلاعات متفاوتی روبرو هستیم. بنابراین نسبت به خبر جدید اطمینان نداشته باشید و همانند با گذشته شبکه‎ی اجتماعی چینی Weibo منبع اصلی این شایعات است. کاربری […]

چند ماهی اخیر گوشی Mi 6 شیائومی موضوع شایعات زیادی بوده است. طرفداران و منتظران این گوشی به‎قدری شایعات متفاوتی از این دستگاه مطرح کرده‎اند که به نوعی با اطلاعات متفاوتی روبرو هستیم. بنابراین نسبت به خبر جدید اطمینان نداشته باشید و همانند با گذشته شبکه‎ی اجتماعی چینی Weibo منبع اصلی این شایعات است.

کاربری که این اطلاعات را مطرح کرده است ادعا می‎کند که گوشی Mi 6 در دو مدل به بازار خواهد آمد، یک مدل با داشتن 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه‎داخلی و یک نمایشگر با رزولوشن اچ‎دی و مدل دیگر با 64 گیگابایت حافظه‎داخلی و نمایشگری با رزولوشن QUD. استفاده از حافظه‎های داخلی متفاوت با توجه به این‎که شیائومی در گوشی Mi 5 خود نیز این استراتژی را در پیش گرفته بود، منطقی به نظر می‎آید ولی دو گوشی یکسان با پنل‎های نمایش با رزولوشن متفاوت چیزی نیست که مرسوم باشد و یقینا در گذشته شاهد آن نبوده‎ایم.

اگر بخواهیم دوباره گوشی Mi 5 را در نظر بگیریم، شیائومی به احتمال زیاد دوباره از یک سیستم طبقه‎بندی محصول جدید خود در سه دسته‎ی “مدل استاندارد”، “نسخه‎ی درجه‎یک” و “نسخه‎ی حرفه‎ای” استفاده خواهد کرد. البته باید این دفعه انتظار تغییر رزولوشن نمایشگر را به جای مقدار رم داشته باشیم و 4 گیگابایت رم نیز معقول به نظر می‎آید. گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ گفته می‎شود همین مقدار رم را به همراه چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام دارد، چیپستی که انتظار می‎رود Mi 6 نیز مجهز به آن باشد.

البته باید اشاره داشته باشید که شایعه‎ی دیگری مبنی بر این مطرح شده بود که در یک مدل از این گوشی چیپست ارزان‎تر Helio X30 مدیاتک نیز استفاده خواهد شد. این شایعه احتمال ورود این گوشی در مدل‎های بیشتر را قوت می‎بخشد.

شایعه‎ی امروز جزئیات دیگری را در رابطه با دوربین گوشی Mi 6 شیائومی مطرح کرده است. براساس اطلاعات این کاربر این پرچم‎دار از سنسور IMX386 سونی برای دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی  و مانند گوشی Mi Note 2 از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی IMX268 سونی استفاده می‎کند.

در نتیجه می‎توان گفت که طراحی و جنبه‎های زیبایی‎شناسی ظاهری این گوشی احتمالا نظیر Mi Note 2 خواهد بود. Mi 6 با این‎وجود هاله‎ای از ابهام و دنیایی از معما حول این گوشی شکل گرفته‎ است. تاکنون، منابع خبری تاریخ ورود این گوشی به بازار را مطرح نکرده‎اند و براساس اطلاعات قبلی این گوشی می‎بایست در 18 بهمن‎ماه رونمایی شود ولی این تاریخ به دلیل حق انحصاری سامسونگ برای استفاده از تولید اولیه‎ی چیپست اسنپ‎دراگون 835 به فروردین‎ماه موکول شده است.

ما حدس می‎زنیم که باید منتظر واکنش خود شیائومی باشیم ولی با توجه این‎که این شرکت سخت مشغول طراحی گوشی‎های ردمی و Mi Mix جدید خود است و در کنگره جهانی موبایل شرکت ندارد، این انتظار می‎تواند طولانی باشد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال