مطالعات جدید ارتباط بین آلودگی هوا با اختلالات خود ایمنی را تایید می کند

محققان در مطالعات اخیر خود رابطه بین آلودگی هوا و زندگی طولانی مدت در چنین محیط هایی را با اختلالات خود ایمنی و بیماری های مزمن تایید کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه گسترده انجام گرفته روی سلامت بیش از ۶ میلیون ساکن کانادا نشان می دهد بین آلودگی هوا […]

محققان در مطالعات اخیر خود رابطه بین آلودگی هوا و زندگی طولانی مدت در چنین محیط هایی را با اختلالات خود ایمنی و بیماری های مزمن تایید کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه گسترده انجام گرفته روی سلامت بیش از ۶ میلیون ساکن کانادا نشان می دهد بین آلودگی هوا و بیماری خود ایمنی ارتباط واضحی وجود دارد. نایژو ژائوم حقق بهداشت از دانشگاه مک گیل سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته است. به گفته وی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده های هوا میتواند خطر ابتلا به لوپوس، سندروم شوگرن و دیگر بیماری های خود ایمنی را افزایش دهد. به طوری که از هر ده هزار نفر یک نفر در خطر ابتلا به این بیماری ها قرار دارند.

 تحقیقات دیگری نیز از افزایش بیماریهای خود ایمنی در سراسر جهان حکایت دارد. هنوز روش تاثیر آلودگی هوا روی سیستم های بدن همچنین عوامل ژنتیکی زمینه‌ای به طور کامل مشخص نشده است. اما استنشاق آلاینده های هوا در طول زمان در سراسر بدن نوعی التهاب سیستمیک ایجاد میکند و همین امر باعث ایجاد بیماری های خودایمنی خواهد شد.

مطالعه اخیر روی  ۶میلیون ساکن ایالت کبک کانادا با سن ۱۸ سال به بالا نیز نشان می دهد ارتباط مثبتی بین شروع بیماری خود ایمنی و ذرات آلاینده معلق در هوا وجود دارد. این در حالی است که این منطقه سطوح آلودگی هوای پایین تری نسبت به استانداردهای کیفیت هوایی دارد و به بیان دیگر سطوح پایین آلودگی هوا نیز می‌تواند روی سلامتی انسان موثر باشد.

به گفته محققان با مطالعات بیشتر می توان به درک بهتری از تعامل اشکال مختلف آلودگی و آلاینده های مضر با بیماریهای خود ایمنی دست پیدا کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال