کالبد شکافی P10 هوآوی؛ درون این گوشی چه می‌گذرد؟

گوشی P10 هوآوی آخرین گوشی رده‎بالای این شرکت چینی به شمار می‎رود. آن را بایستی به نوعی نسخه‎ی کوچک‌تر گوشی Mate 9 در نظر گرفت. تفاوت اصلی بین این دو جدا از اندازه و ظرفیت باتری نبود پورت IR بر روی گوشی P10 است که کاملا می‎توانست جذابیت این گوشی را بیشتر کند. سمت چپ: […]

گوشی P10 هوآوی آخرین گوشی رده‎بالای این شرکت چینی به شمار می‎رود. آن را بایستی به نوعی نسخه‎ی کوچک‌تر گوشی Mate 9 در نظر گرفت. تفاوت اصلی بین این دو جدا از اندازه و ظرفیت باتری نبود پورت IR بر روی گوشی P10 است که کاملا می‎توانست جذابیت این گوشی را بیشتر کند.

سمت چپ: داخل صفحه‎ی فلزی پشتی. سمت راست: بدنه‎ی قرار گرفته بین قطعات و نمایشگر.

به کالبدشکافی گوشی P10 بر می‎گردیم. از آن‎جایی‎که این دستگاه یک نمایشگر 5.1 اینچی دارد، می‎توانید تصور کنید که هوآوی مجبور به جا دادن قطعات داخلی مشابه Mate 9 به داخل P10 بوده است. این امر منجر به این شده است که با شیوه‎ی ساخت سخت‎افزار بی‎نظیری روبرو باشیم.

با وجود قرار دادن باتری با گنجایش قابل قبول 3200 میلی‎آمپرساعت، در تصاویر مقدار فضایی که این باتری در ظاهر باز شده‎ی این گوشی اشغال می‎کند مشخص است یعنی تقریبا کل پهنای این گوشی به باتری اختصاص داده شده است.

چند عنصر قابل توجه طراحی نیز دیده می‎شود نظیر شیار سیم‎کارت یک طرفه (که به کاربر اجازه می‎دهد از یک راه درون آن سیم‎کارت قرار دهد) و تلاش هوآوی در استفاده از قطعات مجزا تا باعث شود این دستگاه نسبتا قابل تعمیر باشد. مشکل‎ترین قسمت جداسازی نمایشگر شیشه‎ای از بدنه‎ی فلزی خواهد بود که به دنبال برداشتن آن عملا با یک پوسته‎ی فلزی روبرو هستیم. در همین حین، اکثر قطعات تقریبا به بدنه محکم شده‎اند یعنی بین باتری و شیشه قرار گرفته‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال