مشخصات فنی نسخه جدید گوشی Mate 8 هوآوی به بیرون درز کرد

زمانی که شهریورماه سال قبل گوشی Mate S هوآوی روانه‎ی بازار شد، یکی از قابلیت‎هایی که در اختیار داشت Force Touch (فورس تاچ) بود. اگر با چنین ویژگی آشنا نیستید، باید بگوییم که فناوری است که به نمایشگر اجازه می‎دهد شدت فشار وارد شده بر روی صفحه‎ی نمایش را درک کند. این گوشی می‎تواند متوجه شود […]

زمانی که شهریورماه سال قبل گوشی Mate S هوآوی روانه‎ی بازار شد، یکی از قابلیت‎هایی که در اختیار داشت Force Touch (فورس تاچ) بود. اگر با چنین ویژگی آشنا نیستید، باید بگوییم که فناوری است که به نمایشگر اجازه می‎دهد شدت فشار وارد شده بر روی صفحه‎ی نمایش را درک کند. این گوشی می‎تواند متوجه شود که آیا به آرامی روی صفحه‎ی نمایش ضربه زده شده، یا با نیروی “معمولی” این کار صورت گرفته و یا شدت فشار زیاد بوده است. این گوشی نسبت به هر کدام از سطوح این نیروهای اعمال شده واکنش متفاوتی از خود نشان می‎دهد. شاید در گوشی‎های آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس اپل چنین چیزی را دیده باشید، قابلیتی که آن‎جا لمس سه بعدی نام دارد.

سه ماه پس از عرضه‎ی گوشی Mate S، این شرکت مدل پرچم‎دار خود یعنی گوشی Mate 8 را معرفی و عرضه کرد. جای تعجب داشت که خبری از قابلیت فورس‌تاچ روی این دستگاه نبود. ولی به نظر می‎رسد که هوآوی تصمیم به تولید نسخه‎ی جدیدی از این گوشی، با قابلیت کشف میزان فشار اعمال شده روی صفحه‎ی نمایش، گرفته است. سازمان تنظیم مقررات چینی TENAA وجود نسخه‎ی جدیدی از گوشی Mate 8 را تایید کرده و با آن‎که از نظر مشخصات با مدل فعلی موجود در بازار شباهت دارد، این فرض وجود دارد که این مدل جدید مجهز به قابلیت Force Touch خواهد بود.

به منظور یادآوری مشخصات گوشی هوآوی Mate 8 باید بگوییم این گوشی یک نمایشگر ال‎سی‎دی 6 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل دارد. در قلب آن چیپست ساخت خود هوآوی یعنی Kirin 950 و یک پردازنده‎ی 8 هسته‎ای با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز و پردازنده‎ی گرافیکی Mali-T880 MP4 دیده می‎شود. در بحث حافظه هم شاهد 4 گیگابایت رم و مدل‎هایی با حافظه‎های داخلی 31 / 64 و 128 گیگابایت هستیم. درگاه میکرو اس‎دی هم برای یک کارت حافظه‎ی 128 گیگابایتی برای افرادی که نیاز به فضای ذخیره‎سازی بیشتر دارند، دیده می‎شود و این گوشی در پشت خود یک سنسور اثرانگشت هم دارد. دوربین پشتی از نوع 16 مگاپیکسلی با قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر و زاویه‎ی بازشدگی دیافراگم f/2.0 است. دوربین جلو 8 مگاپیکسلی و انتخابی خوب برای تصاویر سلفی و چت‎های ویدئویی به شمار می‎رود. باتری با ظرفیت 4000 میلی‎آمپر دیده می‎شود و از نظر سیستم‎عامل با اندروید 6.0.1 از پیش نصب شده با رابط کاربری خود هوآوی یعنی Emotion 4.0 روبرو هستیم.

حالا که سایت TENAA به صورت رسمی وجود این گوشی را تایید کرده، به زودی باید شاهد اعلام اخبار رسمی از سوی هوآوی باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال