تکامل مهندسی خودرو با رونمایی مرسدس‌بنز از اتومبیل Mercedes-AMG CLA 45 در نمایشگاه خودرو نیویورک

پس از معرفی شدن چند محصول مختلف توسط شرکت مرسدس‌بنز، این غول آلمانی از یکی دیگر از محصولات سری Mercedes-AMG با نام CLA 45 رونمایی نمود تا نبوغ مهندسی خود را به رخ دیگر شرکت‌ها بکشاند. این محصول فیس‌لیفت شده از قدرت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و در آن از قدرتمندترین موتور 4 سیلندر […]

پس از معرفی شدن چند محصول مختلف توسط شرکت مرسدس‌بنز، این غول آلمانی از یکی دیگر از محصولات سری Mercedes-AMG با نام CLA 45 رونمایی نمود تا نبوغ مهندسی خود را به رخ دیگر شرکت‌ها بکشاند. این محصول فیس‌لیفت شده از قدرت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و در آن از قدرتمندترین موتور 4 سیلندر جهان که پیشتر در خودروهای A 45 و GLA 45 نیز استفاده شده بود، بهره گرفته شده است.

موتور قدرتمند این خودرو با داشتن قدرت 381 اسب بخار، قادر به تولید 475 نیوتون بر متر گشتار می‌باشد که می‌تواند این خودرو را از حالت ایستاده تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، تنها در عرض 4.2 ثانیه به حرکت درآورد. البته در این میان از سیستم تعلیق 7 دنده خودکار این خودرو نیز نباید غافل شویم که عملکرد این خودروی قدرتمند را تحت تاثیر قرار داده است.

از اصلی‌ترین مواردی که در مورد خودروی Mercedes-AMG CLA 45 تغییر کرده و باید به آن اشاره داشته باشیم، این است که سازندگان از سیستم حرکت DYNAMIC برای این خودرو بهره گرفته و چراغ‌های LED نیز حالا با قدرتی بسیار بیشتر از قبل، به عنوان یک استاندارد برای این سری از محصولات مورد استفاده‌ی مهندسین مرسدس‌بنز قرار گرفته است. همچنین طراحی مجدد رکاب‌های خودرو و باله‌های A شکل این خودرو در کنار پنجره مشبک کروم رادیاتور، سبب شده تا بیش از اینکه بخواهیم از زبان طراحی جدیدی در مورد این خودرو صحبت کنیم، آن را یک محصول فیس‌لیفت شده بدانیم.

Mercedes-AMG-CLA-45-11

در بخش پشتی خودرو سازندگان به گونه‌ای عمل کرده‌اند که گویی از چهار باله‌ی عمودی استفاده شده، چیزی که پیشتر در طراحی بخش پشتی خودروی Mercedes-AMG GLC 43 نیز شاهد آن بوده‌ایم. اگرچه استیل آیرودینامیکی خودرو برای کاهش دادن ضریب دِرَگ (Drag) از نو طراحی شده و در نتیجه حالت آیرودینامیکی خودرو نیز بهتر از قبل شده، باز هم سازندگان از پکیج مخصوصی برای طراحی حالت آیرودینامیکی خودرو برای Mercedes-AMG CLA 45 بهره برده‌اند که می‌تواند عملکرد این اتومبیل را در وضعیت بهتری قرار دهد.

در مورد طراحی بخش داخلی خودرو، سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا ویژگی لوکس بودن محصولات سری Mercedes-AMG را در این محصول جدید نیز بگنجانند. لوکس بودن بخش داخلی و امکانات بسیار زیاد و فراوانی که در قسمت داخلی Mercedes-AMG CLA 45 دیده می‌شود، همانند چرم دست‌ساز ARTICO، در این اتومبیل قدرتمند نیز قرار گرفته است.

در نهایت باید بگوییم که سازندگان قصد دارند خودروی Mercedes-AMG CLA 45 را در ماه ژوئن (اوایل تابستان) و به همراه ترمزهای قدرتمند Shooting Brake، وارد بازار نمایند. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از بخش داخلی این خودرو مشاهده نمایید:

Mercedes-AMG-CLA-45-111  Mercedes-AMG-CLA-45-51 Mercedes-AMG-CLA-45-61 Mercedes-AMG-CLA-45-81 Mercedes-AMG-CLA-45-91

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال