پایان سلطه گوگل بر اندروید

تغییرات اساسی در پلی استور گوگل با حکم دادگاه

یک قاضی فدرال روز چهارشنبه اعلام کرد که تغییرات عمده‌ای در فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل اعمال خواهد کرد تا این شرکت را به دلیل طراحی سیستمی که هیئت منصفه آن را یک انحصار غیرقانونی اعلام کرده است که به میلیون‌ها مصرف‌کننده و توسعه‌دهنده اپلیکیشن آسیب رسانده است، مجازات کند. به گزارش سرویس حقوقی رسانه اخبار […]

یک قاضی فدرال روز چهارشنبه اعلام کرد که تغییرات عمده‌ای در فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل اعمال خواهد کرد تا این شرکت را به دلیل طراحی سیستمی که هیئت منصفه آن را یک انحصار غیرقانونی اعلام کرده است که به میلیون‌ها مصرف‌کننده و توسعه‌دهنده اپلیکیشن آسیب رسانده است، مجازات کند.

به گزارش سرویس حقوقی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا،‌ در طول یک جلسه سه ساعته در سانفرانسیسکو، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده (جیمز دوناتو) روشن کرد که تحول قریب‌الوقعی که او در نظر دارد، احتمالاً شامل یک دستور الزامی برای فروشگاه پلی استور گوگل برای تلفن‌های اندروید خواهد بود تا به مصرف‌کنندگان امکان انتخاب دانلود فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را بدهد.

آقای دوناتو از دسامبر گذشته که یک هیئت منصفه پس از یک محاکمه چهار هفته‌ای، فروشگاه پلی استور را یک انحصار اعلام کرد، در حال بررسی نحوه مجازات گوگل بوده است. این حکم بر کنترل تقریباً انحصاری گوگل بر توزیع برنامه‌های طراحی شده برای تلفن‌های اندروید و سیستم‌های صورتحساب برای تجارت دیجیتال که در آن‌ها اتفاق می‌افتد، متمرکز بود – سیستمی که سالانه میلیاردها دلار درآمد برای این شرکت ایجاد می‌کند.

گوگل در اعتراض به الزامات احتمالی قاضی، از آلوده شدن دستگاه‌های مصرف‌کنندگان توسط نرم‌افزارهای مخرب دانلود شده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و ایجاد «هرج و مرج امنیتی» سخن گفته است.

اما دوناتو بارها بر ضرورت بازسازی عمده فروشگاه پلی استور تأکید کرد، حتی اگر باعث سردردهای گوگل و هزینه‌های هنگفتی شود که به گفته این شرکت بسته به دستور قاضی ممکن است تا 600 میلیون دلار افزایش یابد.

تاکتیک‌های گوگل در مرحله مجازات پرونده فروشگاه پلی استور ممکن است استراتژی آن را در دور مشابهی از آنچه که به اصطلاح جلسات اصلاحی نامیده می‌شود، پیش‌بینی کند که در یک پرونده بزرگ‌تر ضد انحصار که منجر به برچسب زدن موتور جستجوی غالب به عنوان یک انحصار غیرقانونی نیز شد، برگزار خواهد شد. این جلسات که بر روی گوهر تاج و تخت گوگل متمرکز است، قرار است از 6 سپتامبر در واشنگتن دی سی آغاز شود.

گوگل می‌خواهد 12 تا 16 ماه برای انجام تنظیمات به منظور اطمینان از انتقال روان و جلوگیری از نقص‌هایی که می‌تواند بر عملکرد گوشی‌های هوشمند اندروید تأثیر بگذارد، زمان داشته باشد. اپیک گیمز، سازنده بازی‌های ویدیویی که شکایت ضد انحصار منجر به اعلام فروشگاه Play به عنوان انحصار را مطرح کرد، ادعا می‌کند گوگل می‌تواند همه چیز را در حدود سه ماه با هزینه حدود 1 میلیون دلار انجام دهد.