نورپردازی مدرن ویلاهای لوکس با چراغ چمنی و چراغ پارکی

نورپردازی ویلاهای لوکس بخش مهمی از دکوراسیون محوطه فضای سبز این ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهد. تأمین روشنایی مطلوب دیوارها، فضای اطراف درختان، چمن‌ها و گُل کاری‌های داخل باغچه و از همه مهم‌تر فضاهای دنجی مانند آلاچیق‌ها، زیبایی فضای سبز محوطه را چندین برابر می‌کند. برای نورپردازی ویلاهای مدرن و لوکس چراغ‌های مختلفی استفاده می‌شوند، از […]

نورپردازی ویلاهای لوکس بخش مهمی از دکوراسیون محوطه فضای سبز این ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهد. تأمین روشنایی مطلوب دیوارها، فضای اطراف درختان، چمن‌ها و گُل کاری‌های داخل باغچه و از همه مهم‌تر فضاهای دنجی مانند آلاچیق‌ها، زیبایی فضای سبز محوطه را چندین برابر می‌کند. برای نورپردازی ویلاهای مدرن و لوکس چراغ‌های مختلفی استفاده می‌شوند، از جمله چراغ‌های چمنی و چراغ‌های پارکی.

این چراغ‌ها ظاهر شیک، زیبا و متنوعی دارند و برای فضا و سبک طراحی مدرن ویلاهای لوکس امروزی مناسب هستند. اگر می‌خواهید به‌ صورت حرفه‌ای روی نورپردازی باغ و ویلاهای زیبای خود کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم درباره نورپردازی ویلا با چراغ چمنی و چراغ پارکی صحبت کنیم.

چراغ چمنی، ویژگی‌ها و کاربردها

چراغ‌های چمنی جزو لوازم روشنایی فضای باز و یکی از شیک‌ترین چراغ‌هایی هستند که برای نورپردازی مدرن باغ، باغچه و ویلاهای شخصی استفاده می‌شوند. چراغ‌های چمنی ارتفاع نسبتاً کوتاهی دارند و در مسیر پیاده‌رو، دور حوض و استخر، بین درختچه‌ها و درختان، فضای چمن کاری شده و فضای اطراف خود را با نوری ملایم و مطلوب روشن می‌کنند. با خرید چراغ چمنی می‌توانید ضمن زیبایی نمای محوطه فضای سبز ویلا، آلاچیق و فضاهای دنج حیاط را هم برای شب‌نشینی و دورهمی‌های خانوادگی دلچسب کنید.

انواع چراغ چمنی طراحی بدنه بسیار زیبا و شیک، مصرف انرژی کم و توان روشنایی بالایی دارند. جنس بدنه و پایه این چراغ‌ها از فولاد ضد زنگ است که تحت تأثیر رطوبت هوا، باران، نور خورشید و گرد و خاک زیبایی و کارایی خود را از دست نمی‌دهند. چراغ‌های چمنی دارای دو مدل بدون پایه و پایه‌دار هستند و هر دو مدل گستره نورپردازی مطلوبی دارند. هر چراغ چمنی تا شعاع 2 الی 4 متری خود را روشن می‌کند.

کاربرد انواع چراغ چمنی در نورپردازی باغ و ویلا

چراغ‌های چمنی از نظر سبک طراحی کاملاً مدرن و شیک هستند و مدل‌های متنوعی دارند. هر کدام از این مدل‌ها برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

✔ چراغ چمنی مدرن

چراغ چمنی مدرن از جنس آلومینیوم و فولاد ساخته می‌شود و به ‌دلیل استفاده از رنگ‌های کوره‌ای، گالوانیزه یا پلی اورتان ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد. دوام و طول عمر این چراغ‌ها بسیار بالاست و تقریباً در هر موقعیت جغرافیایی و هر مکانی می‌توان از روشنایی آنها استفاده ‌کرد. از چراغ چمنی مدرن برای روشنایی محوطه‌های گل کاری شده، پیاده روی سنگ ‌فرش شده، دور استخر و حوض و محوطه چمن کاری شده استفاده می‌شود.

✔ چراغ چمنی شعاعی

چراغ‌های شعاعی از نظر ظاهر و عملکرد شباهت زیادی به پروژکتورها دارند، فقط سایز آنها کوچک‌تر است. این چراغ‌ها از نوع LDE هستند و حداکثر روشنایی را با مصرف کمترین مقدار انرژی ایجاد می‌کنند. چراغ چمنی شعاعی روی چمن، زمین و خاک نصب می‌شود و کارکرد آن نورپردازی از کف است. از این چراغ‌ها برای روشنایی نمای ساختمان ویلا، کف ورودی حیاط، راهرو و باغچه استفاده می‌شود.

✔ چراغ چمنی دفنی

چراغ‌های دفنی فاقد پایه هستند و باید در حالت مستقیم درون زمین قرار بگیرند. کارکرد این چراغ‌ها هم نورپردازی از کف است. معمولاً چراغ‌های چمنی دفنی را داخل سنگ فرش‌های پیاده‌رو ویلا، پیاده‌رو ورودی ساختمان، کف آلاچیق و محوطه گُل کاری شده قرار می‌دهند.

✔ چراغ چمنی پایه‌دار

برای بزرگنمایی کلیک کنید

چراغ‌های چمنی پایه‌دار در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند طراحی شده‌اند. قسمت سر این چراغ‌ها دارای یک حبابی لامپ است که پخش نور ملایم و گسترده‌ای را ایجاد می‌کند. ارتفاع این چراغ‌ها حداکثر 1 الی 1.2 متر است و ظاهر شیک و مینیمال دارند.

چراغ پارکی، ویژگی‌ها و کاربردها

چراغ‌های پارکی جزو تجهیزات نورپردازی فضای باز هستند و به‌ دلیل ارتفاع نسبتاً بلندی که دارند می‌توانند محوطه گسترده‌ای را روشن کنند. بدنه این چراغ‌ها از فولاد و آلومینیوم ساخته شده و به‌ دلیل پوشش‌دهی با رنگ‌های پودری الکترواستاتیک پلی استر، نسبت به باران، برف، اشعه UV و گرد و خاک مقاوم هستند. انواع چراغ پارکی در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی شده‌اند که محصولات دسته مدرن و مینیمال برای دکوراسیون ویلاهای مدرن و لوکس مناسب‌تر هستند.

مهم‌ترین وجه تمایز چراغ‌های پارکی، پخش نور بسیار بالا و قابلیت اتصال به سیستم‌های سولار یا خورشیدی است. چراغ‌های پارکی مصرف برق بسیار کم، مقرون به صرفه و بهره وری انرژی بالایی دارند، طول عمر و دوام و ماندگاری آنها بالاست و بیشتر برای فضاهای باز و محوطه فضای سبزی که نیاز به تأمین روشنایی مطلوب و ایمن دارد، استفاده می‌شوند.

کاربرد انواع چراغ پارکی در نورپردازی مدرن

چراغ‌های پارکی مدرن از نظر شکل ظاهری تفاوت قابل توجهی با چراغ‌های کلاسیک دارند، ولی از نظر نوع کاربرد یکسان هستند. در واقع دلیل اصلی استفاده از چراغ‌های پارکی مدرن برای نورپردازی ویلاهای لوکس و لاکچری همین موضوع است. در ادامه بیشتر با این چراغ‌ها آشنا می‌شویم:

✔ چراغ پارکی پایه بلند

چراغ‌های پارکی مدل پایه بلند ظاهری شیک و منحصر به فرد دارند و از آنها برای روشنایی فضای سرسبز و شیک باغ، باغ تالار، محوطه بیرون ساختمان ویلا و ورودی‌ها استفاده می‌شود. رنگ این چراغ‌ها مشکی یا خاکستری است و پخش نور بسیار قدرتمندی دارند.

✔ چراغ پارکی ایستاده

چراغ‌های ایستاده برای تأمین روشنایی مناطق بزرگ استفاده می‌شوند. این چراغ‌ها به یک میله نگهدارنده یا پایه متصل هستند. جنس پایه و بازوی این چراغ‌ها از فولاد و آلومینیوم و پوشش رنگی آنها نسبت به هر نوع شرایط آب و هوایی مقاوم است.

✔ پایه چراغ پارکی

برای بزرگنمایی کلیک کنید

پایه‌ها معمولاً ظاهری مینیمال و مدرن دارند و تأمین روشنایی آنها از طریق چراغ LED یا لامپ‌های خورشیدی انجام ‌می‌شود.

مهم‌ترین نکات نورپردازی ویلاهای لوکس با چراغ‌های چمنی و پارکی

وقتی صحبت از نورپردازی ویلاهای لاکچری و مدرن می‌شود، فارغ از بحث زیبایی و شیک بودن تجهیزات نورپردازی، امنیت، آرامش بخش بودن و روشنایی مطلوب نیز اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند. به همین منظور چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. این نکات عبارتند از:

1.    تعادل در نورپردازی کانونی و دراماتیک

بین استفاده از نورپردازی کانونی و گسترده و نورپردازی ملایم و دراماتیک باید تعادل برقرار کنید. لازم نیست همه قسمت‌های باغ و فضای سبز از حداکثر روشنایی برخوردار باشند. برای بخش‌هایی که نیاز به امنیت در شب دارند از نورپردازی کانونی و برای بخش‌هایی مانند آلاچیق، بالکن و پیاده‌روها از نور ملایم استفاده کنید.

2.    استفاده از چراغ‌های متنوع

سعی کنید ترکیبی از چراغ‌های مدرن پایه بلند، پایه کوتاه، دفنی و… را در نورپردازی ویلا استفاده ‌کنید. در واقع نورپردازی هر بخش را براساس نوع و مقدار روشنایی مورد نیاز همان بخش انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای سنگ فرش‌های ورودی ساختمان، چراغ چمنی پایه کوتاه با پخش نور مطلوب مناسب است.

3.    نورپردازی ویژه درختان

یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند زیبایی محوطه فضای سبز ویلا را در شب چشم‌نواز و جذاب کند، نورپردازی درختان است. برای این‌ کار می‌توانید از نورپردازی کف یا شبیه سازی نور ماه استفاده کنید. این سبک‌ها روشنایی ملایم، رمانتیک و دلنشین را در شب فراهم می‌کنند.

4.    نورپردازی اصولی پیاده‌روها

مسیرهای ورودی ویلا و پیاده‌روها باید در شب از ایمنی کافی برخوردار باشند، بنابراین بهتر است برای روشنایی این بخش‌ها از منابع نوری با پخش نور بالا استفاده ‌کنید. چراغ‌های پایه بلند پارکی و چراغ‌های دفنی برای این کار مناسب هستند.

5.    خرید از فروشگاه‌های معتبر

مرغوبیت تجهیزات روشنایی و دوام و ماندگاری آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تهیه این چراغ‌ها حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید که محصولاتی باکیفیت و بادوام به شما ارائه می‌کنند. یکی از این فروشگاه‌های معتبر صنایع روشنایی الین است که به‌ صورت تخصصی در زمینه تولید و توزیع انواع چراغ‌های روشنایی مدرن فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی elinlighting.ir مراجعه کنید.