[نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015] Gripz Concept، خودروی مفهومی و الکتریکی نیسان

اوایل ماه گذشته بود که نیسان با انتشار تیزری از خودروی مفهومی خود، همگان را برای معرفی اتومبیلی مدرن آماده کرد. حالا و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، نیسان خودروی مفهومی و جدید خود را با نام Gripz Concept معرفی کرد. نیسان اعلام کرده که ظاهر بسیار مدرن و مفهومی این اتومبیل، به گونه‌ای طراحی شده تا […]

اوایل ماه گذشته بود که نیسان با انتشار تیزری از خودروی مفهومی خود، همگان را برای معرفی اتومبیلی مدرن آماده کرد. حالا و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، نیسان خودروی مفهومی و جدید خود را با نام Gripz Concept معرفی کرد. نیسان اعلام کرده که ظاهر بسیار مدرن و مفهومی این اتومبیل، به گونه‌ای طراحی شده تا افراد جوان‌تری که قصد خرید خودرو دارند، نیم‌نگاهی به محصول جدید این شرکت نیز داشته باشند.

نیسان اذعان دارد که خودروی جدید آنها، با ظاهری مفهومی و مدرنی که دارد، قابلیت‌های بسیاری از خودروهای اسپرت را در خود دارد. همچنین در قسمت داخلی، شاهد وجود تکنولوژی‌ خودروهای الکتریکی و همچنین سیستم هبیریدی نیسان با نام Pure Drive نیز هستیم. در طراحی کلی خودرو نیز سعی شده تا حد امکان این اتومبیل کوچک و در عین حال اسپرت طراحی گردد، هر چند شاید ارتفاع خودرو کمی بلندتر از حد معمول به نظر برسد.

Nissan Gripz concept is a sports crossover with a Volt-like powertrain 2

مهندسین شرکت ژاپنی نیسان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا با معرفی Gripz Concept، ذهن‌ها را به سوی خودروی افسانه‌ای و قدیمی Nissan Safari Rally ببرند که در دهه‌ی هفتاد، فوق‌العاده درخشیده بود. سیستم الکتریکی خودرو نیز شامل یک موتور گازی کوچک که خود مسئول راه‌اندازی موتور الکتریکی اصلی خودرو است، می‌شود، چیزی که پیشتر در اتومبیل Nissan Leaf نیز دیده‌ایم. شاید اگر بخواهیم برای ارزش و مقامی که Gripz دارد مثالی بزنیم، اتومبیل الکتریکی Chevy Volt گزینه‌ی بسیار خوبی می‌تواند باشد.

اگر بخواهیم به ابعاد خودرو نیز اشاره‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که طول محصول آینده‌ی نیسان، 4100 میلی‌متر (بیش از 4 متر)، عرض آن 1890 میلی‌متر (حدود 2 متر) و ارتفاع آن نیز 1500 میلی‌متر (1.5 متر) می‌باشد. فاصله‌ی بین دو محور خودرو نیز طبق گفته‌های شرکت سازنده، 2589 میلی‌متر است.

Nissan Gripz concept is a sports crossover with a Volt-like powertrain 5

متاسفانه نیسان هیچ اطلاعاتی در مورد تولید و یا زمان عرضه‌ی خودروی Gripz Concept منتشر نکرده و هنوز معلوم نیست که این خودرو برای چه زمانی در نظر گرفته شده است. همچنین، از آنجایی که این محصول هنوز در مراحل طراحی به سر برده و ما تنها شاهد انتشار تصاویر و طرح‌های مفهومی از آن هستیم، به همین جهت احتمال دارد شکلی که هم‌اکنون در این تصاویر مشاهده می‌کنیم، مخصوصا حالت باز شدن درب‌های خودرو، در آینده‌ متحمل تغییرات زیادی شود.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از خودروی مفهومی و الکتریکی شرکت ژاپنی نیسان، Gripz Concept، مشاهده نمایید:

  Nissan Gripz concept is a sports crossover with a Volt-like powertrain 3 Nissan Gripz concept is a sports crossover with a Volt-like powertrain 4

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال