رونمایی نیسان از نمونه اولیه یک خودروی بدون‌ راننده

شرکت نیسان هم به جمع تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده اضافه شده و حالا شاهد رونمایی این شرکت از اولین اتومبیل هوشمند خود و آزمایش آن در خیابان‌ها و بزرگ‌راه‌های ژاپن هستیم. در واقع نیسان می‌خواهد حالت “Piloted Drive” (که بخشی از سیستم رانندگی هوشمند یا Intelligent Driving System به‌حساب می‌آید) را به‌صورت کامل آزمایش کند. […]

شرکت نیسان هم به جمع تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده اضافه شده و حالا شاهد رونمایی این شرکت از اولین اتومبیل هوشمند خود و آزمایش آن در خیابان‌ها و بزرگ‌راه‌های ژاپن هستیم. در واقع نیسان می‌خواهد حالت “Piloted Drive” (که بخشی از سیستم رانندگی هوشمند یا Intelligent Driving System به‌حساب می‌آید) را به‌صورت کامل آزمایش کند.

البته این حالت برای این نیست که خودرو کاملاً بدون راننده باشد و تنها زمانی کنترل خودرو را به دست خواهد گرفت که نیاز باشد. نیسان قصد دارد نسل اول از این حالت هوشمند را در خودروهای آینده که در سال 2016 تولید خواهند شد، قرار دهد و با این کار، امکان کنترل و حرکت خودکار اتومبیل در بزرگ‌راه‌ها و زمانی که ترافیک سنگین باشد را برای راننده به همراه خواهد داشت. نیسان امیدوار است بتواند حالتی پیشرفته‌تر از این را در سال 2018، برای خودروها طراحی کند تا امکان تغییر خطوط و لاین‌ها وجود داشته باشد و نهایتاً تا سال 2020، خودرو بتواند به‌صورت کاملاً هوشمند و بدون نیاز به راننده حرکت نماید.

برای اینکه این خودروی هوشمند بتواند در شهر و خیابان‌های شلوغ تردد داشته باشد، مهندسین این شرکت ژاپنی از یک سیستم لیزری بسیار هوشمند با قابلیت اسکن سه‌بعدی استفاده کرده‌اند که خودرو به کمک آن قادر خواهد بود فاصله‌ی هر چیزی در نزدیکی خود را به‌صورت کامل اندازه‌گیری نماید. همچنین هشت دوربین مختلف برای کنترل بهتر با امکان پوشش 360 درجه از خودرو تعبیه شده‌اند تا مشکلات احتمالی پیرامون این موضوع، به حداقل خود کاهش پیدا کند.

چند روز پیش نیز نیسان از یک خودروی هوشمند و الکتریکی دیگر رونمایی کرده بود که با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های زیادی که این اتومبیل داشت، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت ژاپنی قصد دارد با تمام توان خود وارد این عرصه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال