رونمایی آئودی از نسل جدید خودروهای لوکس A5 Coupe و S5 Coupe

خودروساز بزرگ آلمانی، شرک آئودی در جدیدترین رویداد خود در شهر اینگولشتات، به صورت رسمی از نسل جدید خودروهای لوکس A5 Coupe و S5 Coupe خود پرده برداشت. این خودروهای جدید که برای نهمین سال متوالی در حال تولید شدن توسط شرکت آئودی هستند، حالا ظاهری متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده و از سیستم‌ […]

خودروساز بزرگ آلمانی، شرک آئودی در جدیدترین رویداد خود در شهر اینگولشتات، به صورت رسمی از نسل جدید خودروهای لوکس A5 Coupe و S5 Coupe خود پرده برداشت. این خودروهای جدید که برای نهمین سال متوالی در حال تولید شدن توسط شرکت آئودی هستند، حالا ظاهری متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده و از سیستم‌ داخلی فوق‌العاده هوشمند و متنوع‌تری نسبت به گذشته بهره می‌برند.

بهتر است ابتدا در مورد خودروی A5 Coupe 2017 صحبت کنیم. این خودرو لوکس و قدرتمند که از زبان طراحی جدید مهندسان آئودی بهره می‌برد، در بخش جلویی برآمدگی‌های کوچکی داشته که جهت همه‌ی آنها به سمت مرکز جلویی خودروست و همین طرح، باعث شده تا شکل خاصی به بخش جلویی A5 Coupe بخشیده شود. همچنین قسمت مربوط به سرنشینان کمی طویل‌تر از گذشته که شاید بتوانیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های جدید در طراحی این خودرو را همین موضوع بدانیم. بخش جلوپنجره خودرو همانند گذشته بوده و هیچ تغییری در آن دیده نمی‌شود، اما لامپ‌های LED ماتریکس جدید آئودی حالا در بخش‌های جلویی و عقبی خودرو قرار داشته و با مصرف برق پایین خود، روشنایی بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

2017-Audi-S5-15

سازندگان اعلام کرده‌اند که این خودروها در زمان عرضه قرار است با 5 موتور مختلف پیش روی کاربران قرار بگیرند. دو مدل از این خودروها قرار است به موتورهای TFSI، مخفف نام Turbo Fuel Stratified Injection به معنی “تزریق سوخت طبقه بندی شده با توربو” و سه مدل دیگر با به موتورهای TDI، مخفف نام Turbocharged Direct Injection و به معنی “تزریق مستقیم با توربوشارژ” مجهز شده که می‌تواند قدرتی بین 286 تا 354 اسب بخار را پیش روی کاربران قرار دهد. البته این موتورهای قرار است در خوردروی A5 Coupe مورد استفاده قرار گرفته و خودروی S5 Coupe از همان موتور قبلی 6 سیلندر و 3 لیتری استفاده خواهد نمود که البته قدرت آن 21 اسب بخار نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا نموده و شتاب صفر تا صد آن نیز تنها 4.7 ثانیه می‌باشد.

از طرف دیگر خودروی S5 Coupe، محصول دیگریست که شرکت آئودی به صورت رسمی آن را پیش روی کاربران قرار داده است. این خودروی قدرتمند با مجهز بودن به موتوری 3 لیتری و شش سیلندر و البته از نوع TDI، به جعبه‌دنده 8 سرعته مجهز بوده و ازخودروهای لوکس و قدرتمند آئودی محسوب می‌شود.

مهندسان آئودی در این خودرو نیز علاوه بر به کارگیری سیستم جدید برای فرمان به منظور شخصی‌سازی نمودن حالت رانندگی، بخش‌های مختلفی از بدنه‌ی خودرو را تغییر داده و تلاش داشته‌اند تا بتوانند با کاهش دادن 60 کیلوگرم از وزن این خودرو، عملکرد آن را بهتر از قبل نمایند.

طراحی بخش داخلی خودروی S5 Coupe 2017 نیز نسبت به گذشته تفاوت‌هایی را داشته و حالا درب صندوق عقب خودرو به کمک حرکات دست، قابل باز شدن نیز می‌باشد. همچنین فضای صندوق عقب نیز تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده که نشان از تلاش آئودی در تقویت این خودرو داشته است.

Audi-A5-1

در نهایت باید به یکی از سیستم‌های بسیار مهم این خودروها اشاره کنیم و آن، سیستم دستیار راننده می‌باشد. این سیستم، امکان کاهش مصرف سوخت برای کاربران را به همراه داشته و حتی می‌تواند در صورت عدم قرار داشتن خودرو در بین خطوط، به راننده هشدار دهد. این سیستم می‌تواند در ترافیک، پارک کردن، خارج شدن راننده از خودرو و موارد دیگری همچون نزدیک بودن به دیگر موانع و خودروها، به رانندگان هشدار دهد.

قرار است این خودروها از سه ماهه‌ی سوم سال 2016 وارد بازار کشورهای اروپایی گردند. در ادامه می‌توانید تصاویر خودروی S5 Coupe را مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال