گرد و خاک آئودی در نمایشگاه خودرو نیویورک با معرفی نسل جدید R8 Spyder

خودروسازان بزرگی تا کنون در نمایشگاه خودرو نیویورک غایب بوده‌اند که از جمله‌ی آنها می‌توان بوگاتی، آستون مارتین، فراری، ب‌ام‌و و لکسوس اشاره نمود. شرکت آئودی نیز یکی دیگر از غایبینی بود که بالاخره امروز با معرفی نسل جدید از خودروی R8 Spyder، در صدر اخبار قرار گرفت. اولین نسل از این خودرو برای اولین‌بار در […]

خودروسازان بزرگی تا کنون در نمایشگاه خودرو نیویورک غایب بوده‌اند که از جمله‌ی آنها می‌توان بوگاتی، آستون مارتین، فراری، ب‌ام‌و و لکسوس اشاره نمود. شرکت آئودی نیز یکی دیگر از غایبینی بود که بالاخره امروز با معرفی نسل جدید از خودروی R8 Spyder، در صدر اخبار قرار گرفت. اولین نسل از این خودرو برای اولین‌بار در سال 2010 معرفی شد و آخرین آنها نیز در سال 2012 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. اما حال و پس از گذشت 4 سال، شاهد معرفی نسخه‌ی 2017 از این خودرو هستیم که تفاوت‌هایی را با گذشته و نسخه‌های پیشین خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهتر است با طراحی خودرو و ابعاد آن شروع کنیم. طبق گفته‌ی مدیران آئودی، طول خودروی R8 Spyder برابر با 4426 میلی‌متر می‌باشد، که نسبت به نسل اول از این خودرو 14 میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. از طرف دیگر عرض این خودرو با اندازه‌ی 1940 میلی‌متر، 36 میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و ارتقاع خودرو نیز همانند گذشته ثابت باقی مانده است. شکل ظاهری خودرو و کابین داخلی نیز شباهت زیادی با آنچه در سال 2012 مشاهده کرده بودیم دارد.

Audi-R8-Spyder-3

در همین حال، کاپوت R8 Spyder از نو طراحی شده و در ساخت آن نیز از پارچه کمک گرفته شده که این پارچه قرار است در رنگ‌های قرمز، مشکی و قهوه‌ای تولید گردد. همچنین وزن این کاپوت 44 کیلوگرم می‌باشد. سقف این خودرو هنگامی که با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشید، تنها در عرض 20 ثانیه به صورت کامل بسته می‌شود که این میزان نسبت به خودروی Mercedes-AMG C 63 Cabriolet، حدود 4 ثانیه سریع‌تر انجام می‌گردد. طراحی مجدد بدنه‌ی خودرو نیز بیانگر این مورد می‌باشد که بدنه‌ی R8 Spyder نسبت به گذشته تا 50 درصد محکم‌تر طراحی و تولید شده است.

اما در مورد توان این ابرخودرو، باید بگوییم که سازندگان از یک موتور قدرتمند V10 و 5.2 لیتری که در مدل‌های کوپه از این خودرو نیز پیدا می‌شود، استفاده کرده‌اند که این موتور می‌تواند 540 اسب بخار نیرو و 540 نیوتون بر متر گشتاور تولید نماید. این نیرو به اندازه‌ای کافی می‌باشد که به R8 Spyder اجازه دهد تا تنها در زمان 3.6 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز تنها 11.8 ثانیه، زمان نیاز است. و در نهایت حداکثر سرعت این خودرو نیز 318 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نیروی تولید شده توسط خودرو نیز توسط سیستم انتقال قدرت S TRONIC و جعبه‌دنده 7 تایی این خودرو منتقل گردد. هنوز مشخص نکرده که آیا از موتور قدرتمندتر V10 Plus با 610 اسب بخار نیرو در این خودرو نیز استفاده خواهد شد یا نه، چرا که معمولا سازندگان نسخه‌ای قدرتمندتر از مدل معمولی را نیز پیش روی کاربران قرار می‌دهند تا حق انتخاب بیشتری پیش روی کاربران قرار داشته باشد.

Audi-R8-Spyder-21

اما مصرف سوخت در مقایسه با مدل‌های قبلی تا 10 درصد کاهش پیدا کرده که مهندسین آئودی با به کارگیری تکنولوژی‌های مختلفی همچون در انتظار نگاه داشتن سیلندرهای خودرو، سیستم تزریق دوگانه و حالت خودکار فرمان، به این مهم دست پیدا کرده‌اند. با این حال، باز هم این خودرو در هر 100 کیلومتر، 11.7 لیتر سوخت مصرف کرده و در هر کیلومتر نیز 277 گرم کربن دی‌اکسید توسط موتور این خودرو تولید می‌شود.

آپشن‌ها و انتخاب‌های زیادی هنگام خرید این خودرو پیش روی خریداران وجود قرار خواهد نگرفت و شاید تنها این امکان وجد داشته باشد که کاربران بتواند از میان چرخ‌های 19 یا 20 اینچی، ترمزهای کربنی-سرامیکی و اسپویلر جلویی، خودرویی با امکانات بیشتر را خریداری نمایند. همچنان امکان به کارگیری فیبر کربن با براقیت بالا نیز برای رکاب‌های کناری خودرو وجود دارد.

قیمت نهایی و زمان عرضه‌ی این محصول هنوز توسط خودروساز بزرگ آلمانی، آئودی، مشخص نشده اما این احتمال وجود دارد که از اواخر سال جاری، شاهد ورود این محصول به بازار باشیم. در ادامه می‌توانید تصاویری زنده از این خودرو در نمایشگاه خودرو نیویورک را مشاهده نمایید:

 Audi-R8-Spyder-22  Audi-R8-Spyder-5 Audi-R8-Spyder-8

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال