رونمایی آستون مارتین از خودروی Vanquish Zagato Volante

پس از اینکه شرکت آستون مارتین خودروی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند Vanquish Zagato را معرفی کرد، حال این شرکت از فرصت به دست آمده در یکی از نمایشگاه‌های خودرو استفاده کرده و نسخه‌ای جدید از این خودرو را با نام Vanquish Zagato Volante (وَنکوئیش زاگاتو وُلانته) معرفی کرده است. همچنین سازندگان قصد دارند 99 دستگاه از […]

پس از اینکه شرکت آستون مارتین خودروی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند Vanquish Zagato را معرفی کرد، حال این شرکت از فرصت به دست آمده در یکی از نمایشگاه‌های خودرو استفاده کرده و نسخه‌ای جدید از این خودرو را با نام Vanquish Zagato Volante (وَنکوئیش زاگاتو وُلانته) معرفی کرده است. همچنین سازندگان قصد دارند 99 دستگاه از این خودرو را تولید کرده و آن را در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی که آخر هفته جاری برگزار می‌شود، پیش روی کاربران قرار دهند.

سازندگان قصد دارند این خودرو را همانند اتومبیل DB AR1 که در سال 2003 تنها برای بازار خودروی کشور آمریکا معرفی کرده بودند، تنها از طریق فروشگاه‌های قدیمی خود و در سال 2017 به فروش برسانند.

شرکت‌های آستون مارتین و زاگاتو از گذشته تا کنون با یکدیگر رابطه‌ای نزدیک با یکدیگر داشته و به موفقیت‌های زیادی نیز دست پیدا کرده‌اند. شاید افراد کمی باشند که چهره‌ زیبا و عضلانی خودروی DB4 GT Zagato که در سال 1960 معرفی شده بود را فراموش کنند. در زمان فعلی نیز این دو شرکت همکاری‌های زیادی را با یکدیگر داشته که از جمله آنها می‌توان به خودروهای DB7 Vantage Zagato و V12 Vanquish Zagato اشاره کرد.

اما بهتر است در مورد خودروی جدید آستون مارتین بیشتر صحبت کنیم، خودرویی رودستر که سازندگان از نام Volante برای آن استفاده نموده‌اند. در مورد طراحی، باید اشاره کنیم که هیچ تفاوتی میان این خودرو و نسخه‌ی کوپه از آن وجود ندارد و همه چیز به استثنای یک سقف جمع‌شونده، در این خودرو تکرار شده است. هر چند خروجی‌های هوا در بخش کناری خودرو با تغییرات کوچکی همراه بوده‌اند که البته نمی‌توان آنها را تغییرات بزرگی در نظر گرفت. سازندگان در این قسمت از چراغ‌های LED نیز استفاده کرده‌اند تا همانند خودروی Vulkan، محصولی متفاوت و خاص پیش روی کاربران قرار داشته باشد.

رونمایی آستون مارتین از خودروی Vanquish Zagato Volante3

در مورد موتور خودرو، مهندسین از موتور V12 و 6.0 لیتری معروف آستون مارتین استفاده نموده که می‌تواند نیروی 592 اسب بخار را برای این خودرو به همراه داشته باشد. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 3.7 ثانیه بوده و این ابرخودروی قدرتمند قادر خواهد بود تا با حداکثر سرعت 317 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

در بخش داخلی، واقعا سازندگان چیزی کم نذاشته و با استفاده از زبان طراحی “Q” این شرکت، بخش‌های مختلف را طراحی نموده‌اند. استفاده از فیبر کربن، ضد زنگ بودن تمامی جزئیات و همینطور بهترین چرم موجود یعنی Bridge of Weir، از جمله مواردی هستند که می‌توانند در نگاه اول مورد توجه کاربران قرار بگیرد. همچنین حرف “Z” که مربوط به شرکت زاگاتو می‌شود نیز در بخش‌های مختلف این خودرو همچون کنسول اصلی و صندلی‌های خودرو قرار گرفته است.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این خودرو را مشاهده نمایید: