زنان مسن با ثابت نگه داشتن وزن عمر بیشتری می‌کنند

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد زنان دارای سن بیش از ۶۰ سال در صورت تعادل وزنی می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا مطالعه‌ای را روی زنان دارای سن بیشتر از ۶۰ سال انجام داده‌اند. آنها می‌گویند این زنان در صورتی که وزن خود را ثابت […]

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد زنان دارای سن بیش از ۶۰ سال در صورت تعادل وزنی می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا مطالعه‌ای را روی زنان دارای سن بیشتر از ۶۰ سال انجام داده‌اند. آنها می‌گویند این زنان در صورتی که وزن خود را ثابت نگهدارند می‌توانند عمری به اندازه ۹۵ تا ۱۰۰ سال داشته باشند.

طبق این مطالعه زنان مسن در صورت رعایت تعادل وزنی ۱.۲ تا ۲ برابر نسبت به زنانی که دچار کاهش وزن بوده‌اند طول عمر بیشتری خواهند داشت.

به گفته محققان ارتباط مستقیمی با تغییرات وزن و افزایش طول عمر وجود دارد. در این تحقیق حدود ۵۴۴۳۷ زن مورد بررسی قرار گرفتند. در طول این تحقیق ۳۰۶۴۷ زن یا حدود ۵۶ درصد از آنها عمر بیشتر از ۹۰ سالگی داشتند. اما زنانی که حدود ۵ درصد از وزن خود را از دست داده بودند در مقایسه با زنان دارای وزن ثابت طول عمر کمتری داشتند.

علاالدین شادیاب از محققین اصلی پژوهش و نویسنده مقاله می‌گوید: بسیاری از زنان در سن بالا در ایالات متحده دارای اضافه وزن بوده و شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۳۵ دارند. مطالعه اخیر مشخص شد یکی از عوامل طول عمر زنان مسن داشتن وزن ثابت است. افرادی که بدون هیچگونه رژیم غذایی دچار کاهش وزن می‌شوند می‌تواند یکی از علائم هشدار دهنده بیماری و یا نشان دهنده کاهش عمر آنان باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال