آئودی A8 XLL، خودرویی 6.36 متری از خودروساز آلمانی

به تازگی شرکت آئودی به صورت رسمی از نسخه‌ی از نو طراحی شده خودروی A8 با طول 6.36 متر پرده برداشت. این خودروی جدید که با نام A8 XXL Extended شناخته می‌شود، در خانواده‌ی خودروهای بسیار لوکس قرار می‌گیرد و حتی می‌توان آن را یکی از لوکس‌ترین خودروهایی جهان که تا کنون معرفی در نظر گرفت. […]

به تازگی شرکت آئودی به صورت رسمی از نسخه‌ی از نو طراحی شده خودروی A8 با طول 6.36 متر پرده برداشت. این خودروی جدید که با نام A8 XXL Extended شناخته می‌شود، در خانواده‌ی خودروهای بسیار لوکس قرار می‌گیرد و حتی می‌توان آن را یکی از لوکس‌ترین خودروهایی جهان که تا کنون معرفی در نظر گرفت.

به منظور این خودروی لیموزین و 6 در، مهندسین آئودی مجبور بوده‌اند تا آن را از ستون A خودرو (محلی که پنجره جلویی خودرو تمام می‌شود) طراحی کرده و طول خودرو را از این قسمت اضافه نمایند. در نهایت وزنی که این خودرو دارد بسیار بالا بوده و سازندگان رقم 5330 پوند را اعلام کرده‌اند. مسلما چنین وزن بالایی نیاز به سیستم ترمزی قدرتمند نیز دارد. مهندسین آئودی نیز به خوبی این موضوع را درک کرده و سیستم ترمز قدرتمندی که در این محصول جدید به کارفته، قدرتی بالاتر از سیستم ترمز خودروی Audi S8 دارد.

Audi-A8-L-Extended-5

البته نباید انتظار یک موتور بسیار قدرتمند را برای این لیموزین داشته باشید، با این حال سازندگان سعی کرده‌اند از یک موتور 6 سیلندر و سه لیتری با توان تولید 310 اسب بخار نیرو و 324.5 نیوتون بر متر گشتاور استفاده نمایند. اگرچه این خودرو وزن زیادی داشته و اندازه‌ی آن نیز به نسبت دیگر خودروها بسیار بزرگ‌تر می‌باشد، با این حال محصول جدید آئودی قادر خواهد بود تا در زمان 7.1 ثانیه، به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی بر روی 155 مایل بر ساعت قفل شده است که البته توانایی این خودرو بیش از این بوده و می‌تواند سرعتی بیشتر داشته باشد.

بخش داخلی خودرو نیز همانند بخش خارجی آن، امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند ما را به وجد آورد. سه ردیف صندلی کِرِم‌رنگ که با چرم بسیار مرغوب Valcona پوشیده شده، یکی از بهترین مواردیست که تنها در خودروهای بسیار لوکس می‌توان آن را پیدا کرد. هر کدام از این ردیف‌ها نیز به پرده‌ای مخصوص برای حفظ حریم داخلی خودرو مجهز شده‌اند که عملکرد بسیار خوبی دارند. ردیف سوم این خودرو نیز با فاصله‌ی نسبتا بیشتری از دیگر ردیف‌ها، به کنسولی جداگانه و یک یخچال کوچک مجهز شده که نبوغ مهندسین آئودی در طراحی این خودرو لوکس را نشان دهد.

آئودی خودروی لوکس و فوق‌العاده A8 XXL Extended را به سفارش یکی از مشتریانش که البته نام آن مشخص نیست، تولید نموده و مدیران این شرکت نیز هیچ توضیحی در این رابطه ارائه نمی‌دهند. به هر شکل همانند همیشه، شایعاتی که در این زمینه وجود دارند اشاره دارند که این خودرو به سفارش خانواده‌ی سلطنتی نروژ و برای جشن تاج‌گذاری 25 سالگی پادشاه این کشور، King Harald، تولید شده است.

در ادامه می‌توانید تصاویر مختلفی از این خودرو را مشاهده نمایید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال