OnePlus 2 به صورت رسمی معرفی شد: شروع رقابتی بزرگ با پرچم‌داران

پس از انتشار شایعات بسیار زیاد در مورد گوشی‌هوشمند چینی OnePlus 2، بالاخره این محصول جدید دقایقی پیش معرفی شد. همانطور که می‌دانید، این گوشی‌هوشمند ادامه‌دهنده راه OnePlus One می‌باشد که سال گذشته عرضه شد و توانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. حالا نسل دوم از این محصول فوق‌العاده آماده‌ی رقابت با پرچم‌داران سایر […]

پس از انتشار شایعات بسیار زیاد در مورد گوشی‌هوشمند چینی OnePlus 2، بالاخره این محصول جدید دقایقی پیش معرفی شد. همانطور که می‌دانید، این گوشی‌هوشمند ادامه‌دهنده راه OnePlus One می‌باشد که سال گذشته عرضه شد و توانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. حالا نسل دوم از این محصول فوق‌العاده آماده‌ی رقابت با پرچم‌داران سایر کمپانی‌های بزرگ می‌باشد. سازندگان محصول جدید خود را با لقب “2016 Flagship Killer” معرفی نموده‌اند که معنای این جمله، “کشنده‌ی پرچم‌داران سال 2016” است که شاید منظور وان‌پلاس از این جمله این باشد که محصول جدید آنها بسیار فراتر از تلفن‌هاییست که در سال 2015 معرفی شده و خواهند شد.

پس از اینکه شایعات بسیاری در مورد بدنه‌ی فلزی این گوشی‌هوشمند منتشر شد، حالا مشخص شده که تمام این شایعه‌ها بی‌ اساس بوده‌اند و این محصول جدید قرار است در مدل‌های مختلفی عرضه گردد. اولین مدل که تیم سازنده به کیفیت بالای آن بر خود می‌بالد، فریمی با ترکیبی از منیزیم و آلومینیوم می‌باشد که تصویر آن را در ابتدای پست مشاهده می‌کنید. در کنار این بدنه‌ی آلومینیومی، وان‌پلاس 2 قرار است با پوشش‌های از چوب‌های مختلف همچون چوب بامبو، چوب زردآلو، چوب بلسان بنفش و همچنین چوب کولار در اختیار کاربران قرار گیرد.

OnePlus-2(22)

بر خلاف نسل اول از این گوشی‌هوشمند، حالا شاهد یک دکمه‌ی فیزیکی در قسمت جلویی این تلفن هستیم که در کنار به همراه داشتن سنسور اثر انگشت، امکانات دیگر همچون امکان شخصی‌سازی با دوبار ضربه زدن پیاپی را به همراه دارد. در مورد مشخصات فنی نیز این محصول جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بهتر است ابتدا در مورد قیمت این گوشی‌هوشمند بدانید که نسخه‌ی 16 گیگابایتی از آن، تنها 329 دلار قیمت دارد و مدل 64 گیگابایتی نیز 389 دلار قیمت خواهد داشت.

شاید بعد از جنس بدنه، مهمترین موضوعی که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اندازه‌ و ابعاد این گوشی باشد. طبق اطلاعات رسمی، این گوشی در ابعاد 151.8 میلی‌متر در 74.9 میلی‌متر و با ضخامت نسبتا بالای 9.85 میلی‌متر عرضه می‌گردد. شاید ضخامت بالای این گوشی نسبت به سایر محصولات، به خاطر وجود باتری حجیم و بزرگ 3300 میلی‌آمپرساعتی این گوشی‌هوشمند باشد. تصور می‌کنید که باتری این گوشی در تست‌های مختلف، چه امتیازی را می‌تواند دریافت کند؟

اما همانطور که پشتر نیز به صورت رسمی اعلام شده بود، این گوشی‌هوشمند از چیپ ویرایش‌شده‌ی Snapdragon 810 v2.1 استفاده خواهد کرد که امیدواریم مشکلات حرارتی این چیپ را دیگر در این محصول جدید مشاهده نکنیم. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به این چیپ نگاه کنیم، اسنپ‌دراگون 810 در وان‌پلاس 2 از 4 هسته‌ی پردازشگر ARM Cortex-A57 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 430 بهره می‌برد.

همچنین این گوشی قدرتمند به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 در کنار 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی eMMC 5.0 مجهز شده است. بر خلاف شایعات قبلی که اعلام شده بود وان‌پلاس 2 صفحه‌نمایشی 5.7-اینچی دارد، اندازه‌ی این محصول همانند نسخه‌ی قبلی از آن، 5.5-اینچ اندازه خواهد داشت و وضوح تصویر آن نیز برابر با 1080×1920 خواهد بود. البته تیم سازده اذعان داشته‌اند که حالا صفحه‌نمایش این تلفن از دقت بالاتری نسبت به نسل قبلی برخوردار بوده و همچنین رنگ‌ها نیز با کیفیت بالاتری نمایش داده می‌شوند. این افزایش دقت در نمایش رنگ‌ها نیز به خاطر کنتراست بالای این گوشی با نرخ 1500:1 می‌باشد. همچنین طرح لو رفته که دوربین دوتایی در وان‌پلاس 2 را نمایش می‌داد نیز از جمله مواردی هستند که حقیقت نداشتند. این تصویر را به یاد دارید؟!

دوربین اصلی OnePlus 2 نیز سنسوری 13-مگاپیکسلی با به همراه لرزشگیر اپتیکال، فوکوس لیزری و دقت 1.3µm خواهد داشت. همچنین در کنار فیلمبرداری 720p 120fps، این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند ویدئوهای مختلف را با وضوح تصویر 4K ضبط نمایند. در نهایت، دوربین سلفی این گوشی‌هوشمند نیز سنسوری 5-مگاپیکسلی خواهد داشت تا کاربران بتوانند تصاویر سلفی را هرگونه که دوست دارند ثبت نمایند.

OnePlus-2(2)

سنسور اثر انگشت مورد دیگری است که از پیش وعده داده شده بود. وان‌پلاس به وعده خود عمل کرده اما سعی کرده تا آن را بسیار کارآمدتر از گذشته نماید. به همین جهت، طبق گفته‌ی سازندگان سنسور اثر انگشت در این گوشی‌هوشمند سریعتر از آیفون 6 عمل می‌کند و این امکان وجود دارد تا شش الگوی مختلف از اثر انگشت در این گوشی‌هوشمند ذخیره گردد. پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان و کانکتور استاندارد USB Type-C، از دیگر مواردی هستند که انتظار وجود آنها در این گوشی وجود داشت.

اما شاید مهمترین موضوعی که باید آن را نیز در نظر بگیریم، نبود برچسب NFC می‌باشد. با نبود چنین چیزی، کاربران نمی‌توانند از سرویس‌های پرداخت مختلف همچون Android Pay استفاده نمایند چرا که این سرویس و حتی سرویس‌های پرداخت دیگر نیاز به برچسب NFC دارد. البته همه چیز به این بستگی دارد که شما چگونه از گوشی خود استفاده می‌کنید.

در مورد سیستم‌عامل این گوشی، باید بدانید که وان‌پلاس از رام اختصاصی خود با نام OxygenOS که بر اساس اندروید آبنبات‌چوبی طراحی شده استفاده می‌کند. این رام اختصاصی با قرار دادن نرم‌افزارهایی اختصاصی همانند Audio Tuner، Camera و مدیریت فایل اختصاصی، به شکل قابل توجهی با گوشی‌هوشمند وان‌پلاس 2 بهینه‌سازی شده تا مشکلات سیستم‌عامل آن تا حد ممکن کاهش پیدا کند. با این حال هنوز هم دسترسی کامل به فروشگاه گوگل، جیمیل، موتور جستجوی گوگل و سایر بخش‌های اصلی نرم‌افزار اندروید وجود دارد.

نسل اول از این گوشی‌هوشمند که پس از عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد، تنها در کشور چین به فروش می‌رسید، آن هم با شرایطی بسیار ویژه که کاربران برای خرید، نیاز به دعوتنامه داشتند. اما حالا کار فروش OnePlus 2 قرار است از تاریخ 11 آگوست یعنی درست از دو هفته‌ی دیگر در چند کشور مختلف و همچین فروشگاه اصلی وان‌پلاس آغاز گردد. سایر کشورها که البته هنوز هیچ لیست مشخصی از آنها وجود ندارد، می‌توانند این محصول جدید را اواخر سال جاری ملاقات کنند.

در ادامه می‌توانید تمام تصاویر رسمی که از این گوشی‌هوشمند منتشر شده است را مشاهده نمایید:

OnePlus-2(15) OnePlus-2(16) OnePlus-2(17) OnePlus-2(18) OnePlus-2(19)  OnePlus-2(24) OnePlus-2 OnePlus-2(1)  OnePlus-2(3) OnePlus-2(4) OnePlus-2(5) OnePlus-2(6) OnePlus-2(7) OnePlus-2(8) OnePlus-2(9) OnePlus-2(10) OnePlus-2(11) OnePlus-2(12) OnePlus-2(13) OnePlus-2(14)

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال