هوش مصنوعی جدید OpenAI به نام Sora با عملکرد شگفت انگیز در تبدیل متن به ویدیو معرفی شد

جدیدترین پروژه شرکت OpenAI به نام مدل هوش مصنوعی Sora امکان اجرای یک شاهکار سینمای فوق العاده را خواهد داشت. به گفته OpenAI این مدل توانسته بسیار قدرتمندتر از آنچه که این شرکت انتظار داشته ظاهر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، Sora جدیدترین پروژه هوش مصنوعی در شرکت OpenAI است که […]

جدیدترین پروژه شرکت OpenAI به نام مدل هوش مصنوعی Sora امکان اجرای یک شاهکار سینمای فوق العاده را خواهد داشت. به گفته OpenAI این مدل توانسته بسیار قدرتمندتر از آنچه که این شرکت انتظار داشته ظاهر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، Sora جدیدترین پروژه هوش مصنوعی در شرکت OpenAI است که می‌تواند قدرت شگفت انگیزی در تبدیل متن به ویدیو ارائه کند. طبق مقاله فنی که توسط OpenAI در مورد این پروژه منتشر شده است هوش مصنوعی سورا اکنون امکان تولید ویدیوهایی با وضوح حداکثر 1080p خواهد داشت.

هوش مصنوعی جدید OpenAI می‌تواند وظایفی نظیر ویرایش تصویر و ویدیوها را در طیف‌های گسترده‌تر و وسیع‌تر انجام دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ایجاد ویدیوهای لوپ جلو بردن و عقب کشیدن زمان در ویدیوها تغییرات در پس زمینه ویدیویی و ایجاد تغییرات در ویدیو هایی که از قبل توسط خود کاربر فیلمبرداری شده اشاره کرد.

از مهمترین قابلیت Sora می‌توان به شبیه سازی جهان‌های دیجیتالی اشاره کرد. این هوش مصنوعی در یک آزمایش توانسته است با استفاده از دستورات حاوی کلمات یک بازی متقاعد کننده مانند ساخته و فیزیکی مشابه آن را ارائه کند. همچنین امکان کنترل همزمان شخصیت بازیکن نیز در آن وجود داشته است.

طبق مشاهداتی که توسط محقق ارشد انویدیا صورت گرفته Soraبه موتور فیزیکی داده محور بیشتر شباهت دارد تا یک هوش مصنوعی مولد. زیرا تنها به تولید عکس یا ویدیو محدود نبوده قادر به تعیین فیزیک هر شی در یک محیط بوده و می‌تواند عکس یا ویدیو را طبق دستورات کاربر رندر کند.

محققان OpenAI در مورد هوش مصنوعی جدید گفته‌اند: مقیاس پذیری مداوم مدل‌های ویدیویی نشان می‌دهد آنها با کمک قابلیت‌های خود می‌توانند مسیر امیدوار کننده‌ای را در توسعه شبیه سازهای توانمند برای دنیاهای فیزیکی و دیجیتالی بسازند که امکان زندگی اشیا حیوانات و کاربران در آن وجود دارد.

البته از محدودیت‌های سورا در حوزه بازی‌های ویدیویی می‌توان به عدم تخمین دقیق فیزیک برهم کنش‌های پایه نظیر خرد شدن شیشه اشاره کرد. همچنین تعاملات نیز به طور متناقض توسط سورا نمایش داده می‌شود. البته Sora می‌تواند راه جدیدی را در ساخت بازی‌های واقع‌گرایان تر با کمک توصیفات متنی کاربر باز کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال