بیش از 100 طراح از شکایت اپل از نقض پتنت سامسونگ حمایت کردند

در سال 2011 اپل به علت کپی‌برداری از آیفون‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز این شرکت و به کارگیری آن در پرچم‌داران سری S، از شرکت سامسونگ شکایت کرد. اپل در نهایت و بعد از کش و قوس‌های فراوان توانست برنده‌ی جدال این دو باشد و سامسونگ موظف شد تا 548 میلیون دلار خسارت به شرکت ساکن […]

در سال 2011 اپل به علت کپی‌برداری از آیفون‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز این شرکت و به کارگیری آن در پرچم‌داران سری S، از شرکت سامسونگ شکایت کرد. اپل در نهایت و بعد از کش و قوس‌های فراوان توانست برنده‌ی جدال این دو باشد و سامسونگ موظف شد تا 548 میلیون دلار خسارت به شرکت ساکن کوپرتینو پرداخت کند. پایان داستان به اینجا ختم نشده چراکه سامسونگ با فرجام خواهی در این پرونده معتقد است جریمه‌شدن 399 میلیون دلاری این شرکت به علت کپی‌بردای از طراحی آیفون‌ها زیادی بوده است. سامسونگ چنین باوری دارد که شباهت میان محصولات این دو شرکت به این علت است که کره‌ای‌ها می‌خواستند محصول پیچیده‌ای را روانه‌ی بازار کنند. در ماه مارس بود که دادگاه عالی کشور آمریکا تصمیم گرفت تا نگاهی به این پرونده بیندازد تا برای اولین بار در طی قرن گذشته، شکایت از نقض پتنت هم در دادگاه عالی این کشور بررسی شود. حال امروز بیش از 100 طراح مطرح دنیای تکنولوژی با بیان اینکه طراحی آیفون‌های شرکت اپل یکی از علت‌های مهم خرید کاربران به حساب می‌آید، از این شرکت کوپرتینویی حمایت کرده‌اند. براساس گفته‌های این طراحان، کپی کردن سامسونگ از طراحی آیفون‌های اپل می‌تواند به فروش محصولات این شرکت صدمه‌ای بزرگی را وارد کند.

طراحان حمایت کننده از اپل بر این باورند که ظاهر یک محصول، می‌تواند تاثیر زیادی را بر روی خرید کاربر بگذارد. آن‌ها ظاهر آیفون‌های اپل را نمایان‌کننده‌ی ویژگی‌های درونی این گوشی دانسته‌اند. از سوی دیگر، سامسونگ نیز در این مسئله بی‌دفاع نمانده چراکه دو سنگین‌ وزن دنیای تکنولوژی، فیسبوک و آلفابت به همراه دیگر شرکت‌های مطرح از سامسونگ حمایت می‌کنند. به‌ گفته‌ی Danielle Meister Cohen، یکی از سخنگویان شرکت سامسونگ در صورتی که فرجام‌خواهی این شرکت مورد قبول واقع نشود ممکن است خلاقیت از کره‌ای‌ها سلب شده و این جریمه بر روی اقتصاد و مصرف‌کنندگان این شرکت اثر منفی به جای خواهد گذاشت.

باوجود اینکه پنج‌سال از اولین شکایت اپل از سامسونگ می‌گذرد، این داستان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد جنگ میان دو غول دنیای تکنولوژی همچنان ادامه داشته باشد. بدون شک تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا می‌تواند تاثیر زیادی را بر روی آینده‌ی محصولات این دو شرکت بگذارد و شاید سامسونگ در این زمینه شکست بزرگی را متحمل شود. آیا به راستی کاهش رشد فروش آیفون‌های اپل برای اولین بار در 13 سال گذشته از این موضوع نشٱت می‌گیرد یا اینکه اپل بهانه‌ی مناسبی را برای آمارهای ضعیف خود پیدا کرده است؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال