نمایشگرهای حرفه‌ای اولد پاناسونیک با LCD رقابت می‌کنند!

روزگار خوش پاناسونیک در حوزه تلویزیون‌های خانگی به سال‌های نه چندان دور بازمی‌گردد. اما این شرکت امروز اعلام کرد که به فناوری جدیدی در حوزه نمایشگر‌های IPS دست یافته که می‌تواند به بازگشت آن‌ها به بازار حرفه‌ای کمک شایانی نماید. اساسا با استفاده از این فناوری، پنل‌های LCD می‌توانند به نور پس‌زمینه با دقتی در […]

روزگار خوش پاناسونیک در حوزه تلویزیون‌های خانگی به سال‌های نه چندان دور بازمی‌گردد. اما این شرکت امروز اعلام کرد که به فناوری جدیدی در حوزه نمایشگر‌های IPS دست یافته که می‌تواند به بازگشت آن‌ها به بازار حرفه‌ای کمک شایانی نماید. اساسا با استفاده از این فناوری، پنل‌های LCD می‌توانند به نور پس‌زمینه با دقتی در سطح پنل‌های OLED دست یابند. درواقع، این نمایشگرها قادرند نور پس‌زمینه را به ازای هر پیکسل تنظیم کنند که به گفته سازنده، نسبت کنتراستی برابر با 1: 1.000.000 را به ارمغان خواهد آورد.

این نسبت کنتراست درعمل می‌تواند رنگ مشکی عمیق و خالصی را ایجاد کند، ضمن اینکه نور سفید نیز به بالاترین سطح شفافیت خود می‌رسد، و نهایتا تصاویر با رنگ‌هایی بسیار زنده تحت فناوری HDR به نمایش در‌می‌آیند.

پاناسونیک اذعان داشت که این نمایشگرها در تولید محصولات ویدیویی کاربرد خواهند داشت. یکی از تصاویری که به عنوان نمونه ارایه شده، نشان می‌دهد که برای نمایش یک تصویر حاصل از اشعه ایکس از یک پنل 31 اینچی استفاده می‌شود. البته سونی نیز چندی پیش به بازار صفحات نمایش پزشکی وارد شده است.

گفتنی است یکی از مزایای این فناوری جدید، دست­یابی به حداکثر روشنایی پایدار cd/m2 1.000 است. به­ عنوان مقایسه می‌توان گفت تلویزیون KS8000 سامسونگ در حالت عادی به cd/m2 137 و در حالت HDR به cd/m2 766 دست می‌یابد.  این ویژگی‌ها می‌توانند بسیار چشمگیر باشند.

البته به این زودی‌ها نمی‌توان تلویزیونخانگی مجهز به چنین فناوری را از فروشگاه­‌های محلی تهیه کرد، زیرا این پنل‌ها اغلب فوق‌العاده گران هستند و بیشتر برای مصارف حرفه‌ای ساخته شده‌اند.