احتمال فوران پلاسمایی مجدد خورشید با شراره هایی عظیم تر

با وجود اینکه بزرگترین فوران های پلاسمایی خورشید در چند روز اخیر پشت سر گذاشته شده است اما دانشمندان معتقدند در آینده نیز ممکن است چنین فوران‌های بزرگی تکرار شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روزهای پر تلاطم خورشید در چند روز اخیر پشت سر گذاشته شد و ستاره منظومه شمسی فوران […]

با وجود اینکه بزرگترین فوران های پلاسمایی خورشید در چند روز اخیر پشت سر گذاشته شده است اما دانشمندان معتقدند در آینده نیز ممکن است چنین فوران‌های بزرگی تکرار شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روزهای پر تلاطم خورشید در چند روز اخیر پشت سر گذاشته شد و ستاره منظومه شمسی فوران های عظیمی از پلاسما را در فضا منتشر کرد. به طوری که دانشمندان از آن به عنوان شراره های کلاسیک X با خروج جرمی و قدرتمند نام می برند.

 عدم انتشار این شراره ها به سمت زمین باعث شد که شاهد طوفان ژئومغناطیسی نبودیم. اما با توجه به اینکه ممکن است این فعالیت در آینده نیز تکرار شود ممکن است در نتیجه برخورد آن با جو زمین شاعد چنین توفان هایی باشیم. به گفته جونوی ژائواز دانشگاه استنفورد منطقه فعال این طوفان در آن سوی خورشید است و در صورتی که شدت آن حین چرخش حفظ شده و به سمت زمین باشد امکان مشاهده شراره ها وجود خواهد داشت. طبق داده های ردیابی شده فوران خورشیدی در ماه فوریه به صورت روزانه انجام گرفت. به طوری که در برخی موارد این فوران ها به همراه شراره هایی با درجه قدرت کلاس M همراه بود.

به گفته دانشمندان حداکثر بازه خورشیدی شامل افزایش فعالیت خورشید است که یک پدیده عادی در نظر گرفته می شود. در این بازه که خورشیدی به فعال‌ترین زمان خود می‌رسد. طبق محاسبه دانشمندان این چرخه ها هر ۱۱ سال یکبار فعالیت می کنند. در این چرخه و در طول بازه ۱۱ ساله با کمک میدان مغناطیسی این ستاره چرخیده و باعث تغییر جای قطب شمال و جنوب خواهد شد.

 از طرفی حداقل سطح فعالیت گازهای خورشیدی همان حداقل خورشیدی است که می تواند آغازگر چرخه ای دیگر باشد. در این زمان نیز میدان مغناطیسی خورشید در ضعیف ترین حالت خواهد بود. طبق محاسبه دانشمندان حداکثر خورشیدی در جولای ۲02۵ اتفاق می افتد اما نمی توان میزان فعالیت آن را محاسبه کرد. به گفته این دانشمندان شواهدی به دست آمده که از ورود خورشید به قویترین چرخه ثبت شده اش حکایت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال