امکان استفاده از ایرتاکسی‌ها در فضای خالی ناوگان هوایی ایران

 بخش وسیعی از ناوگان هوایی ایران دارای وضعیت خالی هستند. از این رو با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی، می‌توان از این فضای خالی در بخش نیمه خصوصی استفاده کرد. ایرتاکسی‌ها قرار است در فضای خالی ناوگان هوایی ایران به پرواز در بیایند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، معاون هوانوردی و […]

 بخش وسیعی از ناوگان هوایی ایران دارای وضعیت خالی هستند. از این رو با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی، می‌توان از این فضای خالی در بخش نیمه خصوصی استفاده کرد. ایرتاکسی‌ها قرار است در فضای خالی ناوگان هوایی ایران به پرواز در بیایند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، معاون هوانوردی و سازمان هواپیمایی ایران برای متقاضیان احداث ایرتاکسی مجوزهای لازم را صادر میکند. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت مجوزهای لازم به احداث تاکسی‌های هوایی و استفاده از جت‌ها و هواپیماهای 10 الی 15 نفره اقدام کنند. تاکنون موافقت‌های اصولی برای برخی از متقاضیان صادر شده است. این متقاضیان تنها به شرکت‌های هواپیمایی موجود ختم نمی‌شوند.

مرتضی دهقان، در این مورد افزود: تنها 15 درصد از فرودگاه‌های داخلی وظیفه جابجایی 90 درصد از پروازهای داخلی را برعهده دارند. در کشور حدود 60 فرودگاه وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های خالی می‌توان در آنها در زمینه‌های دیگری نیز تاکسی‌های پروازی استفاده کرد.

ایرتاکسی‌ها، همان استفاده از هواپیماها در خطوط هوایی بدون برنامه هوایی خاص است. در این بخش می‌توان از هواپیماهای سبک با حداقل ظرفیت به عنوان یک تاکسی و یا اتوبوس عمومی استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توان مسافران را در مسیرهای کوتاه جابجا کرد. اقتصاد صنعت حمل و نقل هوایی اهمیت ویژه ای دارد و باید به آن رسیدگی شود. معاون هوانوردی و سازمان هواپیمایی ایران در مورد هماهنگی‌های انجام گرفته در این زمینه افزود: با مشورت صورت گرفته بین دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و… قوانین و بسیاری از شرایط مورد نیاز برای این صنعت تسهیل شده است تا از حالت انحصار خارج شود. نرخ ثابت دولتی ایجاد شده نیز به گونه ایست که صرفه اقتصادی داشته باشد. بدین ترتیب مردم نیز قدرت خرید خواهند داشت. برای ادامه کار پیشنهاداتی به شورای عالی هواپیمایی داده شده است. یکی از این پیشنهادات همان ایرتاکسی هاست.

از ویژگی‌های ایرتاکسی‌ها ابعاد کوچکتر و امکان کنترل بالا است که می‌تواند در هر فرودگاهی نشست و برخاست کند. در حالیکه این امکان برای هواپیماهای معمولی موجود در ناوگان کشور امکانپذیر نیست. ایرتاکسی ها هزینه تعمیر و نگهداری پائین‌تری دارند و هزینه بیمه، قطعات و عوارض فرودگاهی آنها نیز نسبت به هواپیماهای معمولی کمتر است

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال