تصاویر گوشی‎های پیش روی موتورولا به بیرون درز کرد

موتورولا اخیرا موضوع اخبار بسیاری بوده است و شروع آن‎ها با ویدئویی به مناسب 44مین سالگرد این شرکت بود که با کیفیت 480p آپلود شده و چند دستگاه عرضه نشده را تبلیغ می‎کرد. روز گذشته، کاربر OnLeaks توئیتر مجموعه تصاویری از دستگاه‎های در پیش روی موتورولا تحت اسامی Moto C و Moto C Plus، Moto […]

موتورولا اخیرا موضوع اخبار بسیاری بوده است و شروع آن‎ها با ویدئویی به مناسب 44مین سالگرد این شرکت بود که با کیفیت 480p آپلود شده و چند دستگاه عرضه نشده را تبلیغ می‎کرد.

روز گذشته، کاربر OnLeaks توئیتر مجموعه تصاویری از دستگاه‎های در پیش روی موتورولا تحت اسامی Moto C و Moto C Plus، Moto E4 و Moto Z2 منتشر کرد.

Moto C و Moto C Plus

Moto C سری جدید دستگاه‎های موتورولا است. این دسته از محصولات به گوشی‎های هوشمند فوق‎العاده ارزان‎قیمت اختصاص داده شده است. با آن‎که مدل ابتدایی Moto E تعریف جدیدی برای ظاهر گوشی‎های هوشمند ارزان به همراه آورد و در زمان عرضه‎ی خود با استقبال همراه شد، اما این شرکت امیدوار است این موفقیت را با Moto C نیز تکرار کند.

براساس رندرهای به بیرون درز شده، گوشی Moto C Plus در مقایسه با Moto C باریکتر بوده ولی ضخامت هر دو دستگاه در تصاویر معلوم است. Moto C پلاس برآمدگی دوربین بارزتری دارد. جدا از این دو، هر دو دستگاه از کلیدهای مسیریابی خازنی، بلندگوی قرار گرفته در پنل پشتی و فلاش ال‎ای‎دی در نمای جلو بهره می‎برند.

با توجه به این‎که تفاوتی بین دو نمایشگر به نظر نمی‎آید، Moto C Plus احتمالا با داشتن قابلیتی مدل برتر است، همانند با رم/ حافظه‎داخلی بیشتر و چیپست سریع‎تر.

Moto E4

اگر نگاهی دوباره به گوشی Moto E داشته باشید و سپس Moto E4 جدید را در نظر بگیرید، مشخص می‎شود که موتورلا مسیر طولانی را برای طراحی گوشی‎های خود طی کرده است. باندهای آنتن در پنل پشتی نشان از ماهیت فلزی بخش عقب این گوشی می‎دهند که به طور کل برای سری گوشی‎های Moto جدید است. حتی گوشی‎های Moto Z و Z Force با وجود داشتن یک پنل پشتی فلزی فاقد خطوط آنتن بودند. در حقیقت، Moto Z از یک منفذ کوچک شیشه‎ای به منظور اجازه دادن به عبور سیگنال از بین آن استفاده می‎کرد، بسیار شبیه به چیزی که در گوشی‎های آیفون 5 و 5S دیده‎ بودیم.

گوشی Moto E4 جدید هم‎چنین یک حسگر اثرانگشت و فلاش ال‎ای‎دی در نمای جلو برای گرفتن تصاویر سلفی خوب به هنگام تاریکی محیط دارد. هم‎چنین توری اسپیکر در عقب دیده می‎شود. ما تصور می‎کردیم که شرکت‎ها به استفاده از اسپیکرها در پنل پشتی گوشی‎ها خاتمه داده‎اند ولی ظاهرا گوشی‎های سری Moto متفاوت هستند.

Moto Z2

تشخیص این گوشی به یک دلیل ساده است: لوازم‎جانبی گوشی Moto Z (به نام MotoMods) با در نظرگیری گوشی‎های Moto ایجاد شده بودند و این‎که افراد مختلف نیز بتوانند لوازم‎جانبی بسازند که با این گوشی سازگار باشد. در نتیجه بایستی انتظار داشته باشیم که ظاهر Moto Z2 بسیار شبیه به Moto Z باشد.

تغییرات در طراحی شامل فلاش ال‎ای‎دی دوتایی در نمای جلویی (در مقابل تک فلاش ال‎ای‎دی در گوشی فعلی Moto Z)، یک حسگر اثرانگشت جدید و سنتی‎تر در نمای جلویی و هم‎چنین سیستم دوربین دوگانه در عقب می‎شود. سری گوشی‎های موتورلا در بحث دوربین گوشی‎های هوشمند هیچ‎گاه در مقام اول یا حتی دوم قرار نداشته‎اند، به خصوص مدل‎های پرچم‎دار. امیدواریم که تلاش این شرکت که مالکیت آن را لنوو بر عهده دارد به خوبی با دوربین‎های دوگانه جواب دهد.

نمای خارجی این گوشی از هر نظر دیگر بایستی با نسل قبلی آن مشابه باشد، با این تفاوت که انتظار می‎رود پردازنده به مرتب با قدرت بیشتری همراه شده و شاهد استفاده از اسنپ‎دراگون 835 باشیم. امیدواریم که مدل معمولی Z2 باتری بزرگتر از 2600 میلی‎آمپرساعت نیز داشته باشد.

در پایان بایستی خاطرنشان کنیم این رندرها رسمی نیستند.