افزایش 50 درصدی تعرفه‌ تلفن ثابت از اول تیرماه

محمود واعظی، وزیر ارتباطات از افزایش 50 درصدی قیمت تلفن ثابت از اول تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش می‌یابد. به گفته وزیر ارتباطات، در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ۳۰ […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات از افزایش 50 درصدی قیمت تلفن ثابت از اول تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش می‌یابد.

به گفته وزیر ارتباطات، در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای ۱۸ برابری دارد، ترجیح می‌دهند. اما متاسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملا تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم.

وی با تاکید بر زیاد نبودن افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت، گفت: در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۱۴ برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است.

طبق اظهارات واعظی، ترابرد پذیری (جابه‌جایی) اپراتور تلفن همراه با فقط شماره قرار بود در ۲۷ اردیبهشت عملیاتی شود که تنها زیرساخت‌ها آماده و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، فقط چند اشکال فنی وجود دارد که تلاش می‌شود این اشکالات برطرف شده و در آینده نزدیک اجرایی شدن این طرح اعلام شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: بخش دولتی در حوزه ارتباطات باید کوچک شود و ما تلاشمان باید در جهت حمایت و بسترسازی برای توسعه بخش خصوصی باشد.

واعظی از صدور پروانه‌های مختلف برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و افزود: اکنون افزایش فعالیت بخش خصوصی در توسعه خدمت رسانی به مردم و اشتغال‌زایی موثر بوده است.

وزارت ارتباطات همچنین در تلاش است که با کاهش قیمت پهنای باند و ایجاد تفکیک در پهنای باند داخلی و بین‌المللی زمینه‌ای را فراهم آورد تا قیمت استفاده برای مردم به خصوص در بخش پهنای باند داخلی کاهش یابد.

وی با تاکید بر تشویق شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محتوای داخلی و نوشتن اپلیکیشن های جدید افزود: ما می‌کوشیم تا خدمت رسانی جدید به مردم ارائه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال