مشخصات فنی PS4 Neo فاش شد

همان طور که قبلا در خبرهای گذشته به آن اشاره شد شرکت سونی به طور رسمی تایید کرد که کنسول جدیدی با نام PS4 Neo در حال طراحی و تولید است. اما با این حال هنوز تا به این تاریخ اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی این گوشی به بیرون درز نکرده بود و در […]

همان طور که قبلا در خبرهای گذشته به آن اشاره شد شرکت سونی به طور رسمی تایید کرد که کنسول جدیدی با نام PS4 Neo در حال طراحی و تولید است. اما با این حال هنوز تا به این تاریخ اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی این گوشی به بیرون درز نکرده بود و در عین حال تنها می‌‌دانستیم که این کنسول جدید از نظر سخت‌افزاری قدرتمندتر از کنسول PS4 این شرکت خواهد بود. گرچه به لطف انتشار خبری جدید به نظر می‌رسد مشخصات فنی مربوط به کنسول جدید PS4 Neo درست از آب در آمده باشد. در هر صورت شرکت سونی هنوز به طور رسمی این اطلاعات درز کرده را تایید یا رد نکرده است.

براساس این گزارش‌ها، انتظار می‌رود در کنسول PS4  نئو سونی از هسته‌های پردازشی Jaguar استفاده شود. این هسته‌های پردازشی هم اینک در کنسول PS4 این شرکت نیز موجود بوده و از آن استفاده می‌شود. اما در این کنسول جدید هشت عدد از این هسته‌ها موجود بوده و قرار است با حداکثر فرکانس پردازشی 2.1 گیگاهرتز فعالیت نمایند. این مووضع باعث خواهد شد تا این کنسول جدید قدرت پردازشی بیشتری را نسبت به کنسول معمولی PS4 سونی پیدا نماید. علاوه بر آن گفته شده که واحد گرافیکی کنسول جدید نیز در بخش‌هایی دچار بهینه‌سازی‌های مناسبی شده و در واقع در این قسمت 36 واحد پردازشی با فرکانس 911 مگاهرتز فعالیت خواهند کرد. در این بخش انتظار می‌رود عملکرد واحد گرافیکی به میزان 2.3 برابر بهبود یابد.

در کنار آن گفته می‌شود کنسول جدید سونی از میزان حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 استفاده خواهد کرد. از نظر میزان حافظه داخلی هیچ چیز خاصی تغییر نکرده است. بنابراین گیمرها می‌بایست انتظار وجود همان نسخه‌های 500 گیگابایتی با یک ترابایتی را داشته باشند. در هر صورت می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که تغییرات اعمال شده خیلی بزرگ نیستند. البته همین موضوع است که باعث شده قیمت این کنسول با نسل پیشین تفاوت چندانی نداشته باشد.

انتظار داریم کنسول PS4 Neo در کنار مدل قدیمی‌تر PS4 به فروش خود در بازار ادامه دهد. در واقع این طور به نظر می‌رسد که شرکت سونی نمی‌خواهد دارندگان کنسول موفق PS4 از داشتن کنسول خود مایوس شده و به خرید کنسولی جدید روی بیاورند. از طرفی هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان و تاریخ دقیق رونمایی شرکت سونی از این کنسول جدید مشخص نشده است پس می‌بایست تا اعلام خبر‌های بعدی مبنی بر این که این کنسول را چه زمانی ملاقات خواهیم کرد، منتظر بمانیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال