انتشار گزارش سالانه رگولاتوری در مورد ارتباطات و کیفیت اینترنت

رگولاتوری هر ساله گزارشی را از عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می‌کند. طبق گزارش منتشر شده مربوط به سال ۹۸ حدود ۵۵ درصد شکایات رسیده به این حوزه در مورد کیفیت اینترنت بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش های مربوط به عملکرد […]

رگولاتوری هر ساله گزارشی را از عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می‌کند. طبق گزارش منتشر شده مربوط به سال ۹۸ حدود ۵۵ درصد شکایات رسیده به این حوزه در مورد کیفیت اینترنت بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش های مربوط به عملکرد این حوزه در سال ۹۸ را منتشر کرده است. در این گزارش ها آمده است که از کل جمعیت ایران حدود ۸۳ و نیم درصد به اینترنت پهن‌باند دسترسی داشته و همچنین درصد استفاده از تلفن همراه از ۱۴۲ نیز عبور کرده است. در سال ۹۸ بیشترین شکایت ثبت شده مربوط به اینترنت بوده و پس از آن شکایات مربوط به تلفن همراه و یا تلفن ثابت ثبت شده است. مجموعه شکایت‌های رسیده به این سازمان حدود ۱۱۶ هزار و۸۹۹ شکایت با عناوین مختلف بوده است. این شکایات به بخش هایی مانند خدمات دفاتر پیشخوان، خدمات پستی و یا خدمات ارزش افزوده نیز مرتبط بوده است.

بخش مهم شکایات مربوط به اینترنت همراه و یا ADSL بوده که در آن کاربران نسبت به عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت گله داشتند. همچنین موضوع اصلی دیگر شکایت ها عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین المللی و یا عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده و همچنین مربوط به فعالسازی سیم کارت، بسته و ارزش افزوده بدون درخواست بوده است. شکایت های بخش تلفن همراه نیز مربوط به پیامک های ناخواسته یا عدم آنتن دهی شبکه موبایل و همچنین ثبت نام سیم کارت های اپراتورهای مختلف بدون حضور مالک بوده است. رگولاتوری در مورد رسیدگی به شکایات اعلام کرده، تاکنون با برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه حدود ۲۵۰۰ پرونده رسیدگی شده و کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف‌کننده نیز وظیفه جلسات را بر عهده داشته است.

همچنین رگولاتوری اعلام کرده خدمات مربوط به اینترنت 5G با همگرایی ارائه خدمات ثابت و سیار (FMC) و همچنین پیگیری ضوابط و چارچوب های مربوط به سطح خدمات را در آینده پیگیری خواهد کرد. در این گزارش در مورد آینده رگولاتوری عنوان شده که تا سال ۲۰۲۵ تعداد مشترکین 5G در ایران به ۶.۱۱ میلیون خواهد رسید که ممکن است تعداد آن از کشورهای اروپایی نیز بیشتر باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال