کوآلکام: منتظر معرفی تلفن‌هایی با چیپ‌های ارزان‌قیمت و با پشتیبانی از شبکه‌ی 4G/LTE باشید

همانطور که شما نیز مطلع هستید، شبکه‌ی پرسرعت 4G/LTE در حال فراگیر شدن در کشورهای مختلف می‌باشد و همگام با این موضوع، نیاز به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت که از این شبکه پشتیبانی کنند نیز افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع کوآلکام را بر آن داشت چیپ Snapdragon 210 را سپتامبر سال گذشته معرفی کند و در اختیار سازندگان […]

همانطور که شما نیز مطلع هستید، شبکه‌ی پرسرعت 4G/LTE در حال فراگیر شدن در کشورهای مختلف می‌باشد و همگام با این موضوع، نیاز به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت که از این شبکه پشتیبانی کنند نیز افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع کوآلکام را بر آن داشت چیپ Snapdragon 210 را سپتامبر سال گذشته معرفی کند و در اختیار سازندگان قرار دهد.

پردازنده‌ی این چیپ با داشتن 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A7 با کلاک 1.1 گیگاهرتز، از شبکه‌ی 4G/LTE با حداکثر سرعت 150Mbps پشتیبانی کرده و می‌تواند وظایف خود را در تلفن‌هایی با صفحه‌نمایش HD به خوبی انجام دهد. همچنین این چیپ از دوربین‌هایی با سنسور 8-مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو به صورت Full HD از فناوری شارژ سریع کوآلکام موسوم به Quick Charge نیز پشتیبانی می‌نماید.

اما سپتامبر سال گذشته که این چیپ معرفی شد، کوآلکام اعلام نمود که شاهد اولین گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت با پشتیبانی از شبکه‌ی 4G/LTE در نیمه‌ی اول سال 2015 خواهیم بود، اما این اتفاق هرگز نیفتاد. اما کوآلکام مجددا اعلام کرده که به زودی شاهد عرضه‌ی دستگاه‌هایی ارزان‌قیمت که به چیپ Snapdragon 210 مجهز شد‌ه‌اند، خواهیم بود. هر چند در ابتدای کار نمی‌توانیم شاهد عرضه‌ی تلفن‌هایی از شرکت‌های بزرگ باشیم. کوآلکام اعلام کرده که اولین محصولاتی که با این چیپ‌ عرضه می‌شود، توسط سازندگانی ساخته شده که شاید کمتر نام آنها را شنیده باشید. اما این کمپانی در حال مذاکره با شرکت‌هایی همچون ZTE و Alcatel OneTouch برای تولید محصولاتی ارزان‌قیمت می‌باشد.

کوآلکام اذعان داشته که Snapdragon 210 می‌تواند در محصولاتی همچون گوشی‌هوشمند ZTE Open L (که به همراه سیستم‌عامل فایرفاکس عرضه شده بود) و تبلت Alcatel OneTouch Pixi 3 و محصولاتی با مشخصات فنی مشابه به کار رود چرا که صفحه‌نمایش هر دو این محصولات، وضوح تصویر پایینی دارند. حتی Pixi 3 دوربینی 2-مگاپیکسلی دارد که Snapdragon 210 به آسانی از پس آن بر می‌آید.

اهمیت عرضه‌ی این محصولات ارزان‌قیمت برای کوآلکام بسیار بالاست. این شرکت قصد دارد تا بازار محصولات زیر 100 دلار را به دست بگیرد و همین منظور، چیپ‌های متعددی را از سری Snapdragon 200 طراحی کرده که یکی از آنها، Snapdragon 208 می‌باشد که از شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند. این چیپ نیز سپتامبر سال گذشته معرفی شد اما از آن زمان تا کنون، در هیچ دستگاهی به کار گرفته نشده است.

موفق‌ترین چیپ‌هایی که کوآلکام عرضه کرده، Snapdragon 615 و Snapdragon 410 می‌باشد که این روزها درتمامی محصولات میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا کوآلکام با عرضه‌ی Snapdragon 210 می‌تواند بازار تلفن‌های رده‌پایین را نیز به دست بگیرد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال