گزارش مالی کوآلکام برای دو ماهه‌ی سوم سال 2015 منتشر شد: افراد بیشتری بیکار می‌شوند!

روز گذشته کوآلکام گزارش مالی خود برای دو ماهه‌ی سوم سال 2015 منتشر نمود و مشخص شد که این شرکت با درآمدی 5.7 میلیارد دلاری، 1.6 میلیارد دلار سود خالص داشته است. این میزان در سال گذشته برای شرکت کوآلکام کاهش چشمگیری داشته به گونه‌ای که سود خالص و درآمد این شرکت به ترتیب 34 و 15 […]

روز گذشته کوآلکام گزارش مالی خود برای دو ماهه‌ی سوم سال 2015 منتشر نمود و مشخص شد که این شرکت با درآمدی 5.7 میلیارد دلاری، 1.6 میلیارد دلار سود خالص داشته است. این میزان در سال گذشته برای شرکت کوآلکام کاهش چشمگیری داشته به گونه‌ای که سود خالص و درآمد این شرکت به ترتیب 34 و 15 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته کمتر شده است.

همین موضوع و ضرری که این شرکت نسبت به گذشته داشته، سبب شده تا مدیران ارشد تصمیم به اخراج کارمندان بیشتری بگیرند. متاسفانه تعداد کارمندانی که به زودی بیکار خواهند شد نسبت به گذشته بسیار بیشتر است. دوره‌ی قبل که گزارش مالی کوآلکام منتشر شده بود، این شرکت 10 درصد از کارمندان خود را اخراج کرده بود اما حالا شاهد اخراج 15 درصد از کارمندان این شرکت هستیم.

البته مشکلاتی که این شرکت آمریکایی در سال‌های اخیر داشته بر هیچ کسی پوشیده نیست. آخرین چیپ این شرکت یعنی Snapdragon 810 که در بسیاری از پرچم‌داران استفاده شد، مشکلات بسیاری را به همراه داشت و به هیچ وجه نتوانست آنطور که باید، رقیبان خود را پشت سر بگذارد. موضوع داغ کردن بیش از حد این چیپ نیز چیزی نبود که از چشم کاربران دور بماند.

در کنار این موضوع، شرکت کره‌ای سامسونگ نیز که بزرگترین مشرتی کوآلکام بود از چیپ اختصاصی Exynos 7420 خود در پرچم‌دارانش استفاده نمود و دیگر پولی بابت چیپ‌های Snapdragon به کوآلکام پرداخت نکرد. در کنار این موضوع، حالا سامسونگ به جایگاهی رسیده که خود بتواند چیپ‌هایش را به سایر کمپانی‌های تولیدکننده به فروش برساند و شاید در آینده، شاهد سخت‌تر شدن کار برای کوآلکام نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال