شکایت کوآلکام از مِیزو به دنبال استفاده‌ی بدون اجازه این شرکت از تکنولوژی مربوط به شبکه 3G و 4G

روز گذشته خبری در مورد شکایت شرکت کوآلکام از کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، مِیزو، اعلام شد که تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت. شرکت کوآلکام مدعی شده که مِیزو از تکنولوژی‌های مربوط به شبکه‌ی 3G و 4G این شرکت به صورت غیرقانونی و بدون اجازه‌ی آنها استفاده نموده و به همین جهت به دادگاه مالکیت […]

روز گذشته خبری در مورد شکایت شرکت کوآلکام از کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، مِیزو، اعلام شد که تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت. شرکت کوآلکام مدعی شده که مِیزو از تکنولوژی‌های مربوط به شبکه‌ی 3G و 4G این شرکت به صورت غیرقانونی و بدون اجازه‌ی آنها استفاده نموده و به همین جهت به دادگاه مالکیت معنوی پکن شکایت کرده است.

مدیر عامل شرکت کوآلکام، آقای دون روزنبرگ طی بیانه‌ای اعلام کرده که شرکت کوآلکام، قلب تپنده‌ی بسیاری از گوشی‌های هوشمند بوده و تکنولوژی‌های این شرکت در بسیاری از ابزار هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی مدعی شده که میزو با استفاده کردن از تکنولوژی آنها به صورت غیرقانونی، علاوه بر لطمه زدن به اکوسیستم و فعالیت شرکت کوآلکام و البته دنیای محصولات هوشمند، باعث خواهد شد تا حس فعالیت قانونی و استفاده درست از تکنولوژی‌ها نیز در دیگر شرکت‌ها از بین برود.

کوآلکام این موضوع و فعالیت‌های خود را به روابط تجاری خود با دیگر شرکت‌های چینی همچون هوآوی و لنوو ارتباط داد و اذعان داشت که در گذشته مشکلات بسیار زیادی با آنها بر سر این تکنولوژی‌ها وجود داشته که البته در حال حاضر برطرف شده است. همینطور باید اشاره داشته باشیم که سال گذشته نیز شرکت کوآلکام  بابت موضوعات مربوط به اعتمادسازی در رابطه با فعالیت‌های خود، پول هنگفتی را به دولت چین پرداخته کرده بود تا فعالیت‌های آنها بدون هیچ مشکلی در چین ادامه پیدا کند.

در ادامه کوالکام اعلام کرد که پیشتر آنها به دنبال توافقی با شرکت میزو بر سر موضوع شیوه‌ی صدور مجوز بودند که البته هیچ مشکلی با قوانین توسعه ملی و اصلاحات کمیسیون چین نداشت. همچنین آقای روزنبرگ شرکت کوآلکام را “شریکی خوب” برای شرکت‌های چینی تلقی کرد. وی اذعان داشت که گسترش فعالیت‌های شرکت‌های چینی در بازار گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مربوط تا حد زیادی موفق بوده و رشد زیادی داشته است، شرکت کوآلکام نیز از این بابت خوشنود بوده و تلاش دارد تا بتواند به سازندگان چینی کمک کند.

اما در مورد شرکت میزو، باید اعلام کنیم که این شرکت بزرگ چینی که سال گذشته توسط کمپانی Alibaba (علی‌بابا) که یک خرده‌فروش اینترنتی بزرگ محسوب می‌شود، به ارزش 590 میلیون دلار خریداری شد. اما این شرکت هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده و باید منتظر باشیم و ببنیم که پیروز این دادگاه، کوآلکام خواهد بود یا میزو.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال