کوآلکام: Snapdragon 820 با توانایی ثبت عکس‌های مشابه با DSLR و 40 درصد قدرت بیشتر برای پردازنده‌ی گرافیکی عرضه می‌شود

کوآلکام با عرضه‌ی چیپ Snapdragon 810، نتوانست آنطور که باید موفق ظاهر شود و حتی بسیاری از کاربران و سازندگان را با دمای بیش از حد چیپ خود، آزار داد. اما حالا این کمپانی وعده داده تا این مشکل دیگر در چیپ Snapdragon 820 تکرار نشود. همچنین این شرکت اطلاعاتی جدید در مورد پردازشگر گرافیکی (GPU) […]

کوآلکام با عرضه‌ی چیپ Snapdragon 810، نتوانست آنطور که باید موفق ظاهر شود و حتی بسیاری از کاربران و سازندگان را با دمای بیش از حد چیپ خود، آزار داد. اما حالا این کمپانی وعده داده تا این مشکل دیگر در چیپ Snapdragon 820 تکرار نشود. همچنین این شرکت اطلاعاتی جدید در مورد پردازشگر گرافیکی (GPU) و پردازشگر مربوط به تصاویر (ISP) را در اختیار کاربران قرار داده که احتمالا برای شما هم جذاب باشد.

کوآلکام اعلام کرده که پردازشگر گرافیکی Adreno 5xx با 40 درصد قدرت بیشتر و 40 درصد مصرف برق کمتر از Adreno 430 به دنیای چیپ‌ها پا خواهد گذاشت. همچنین این پردازشگر قادر خواهد بود تا ویدئوها را با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه ضبط و آن را به صورت زنده و از طریق HDMI 2.0 در تلویزیون‌های Ultra-HD پخش نماید.

اما اگر حقیقت را بخواهید، در این موضوع کمی اغراق شده و بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ دهد.

Qualcomm Snapdragon 820 promises 40 percent faster graphics, DSLR-like photo quality 2

پردازشگر سیگنال تصاویر Spectra نیز حالا تقویت شده و از سه دوربین به صورت همزمان پشتیبانی می‌نماید و این امکان را به وجود می‌آورد که سازندگان از دوربین‌هایی با سنسور 25-مگاپیکسل نیز برای گوشی‌های هوشمند استفاده نمایند.

با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که در پردازشگر گرافیکی اعمال شده، این امکان وجود دارد که بازی‌های سنتی و قدیمی، برق کمتری مصرف کرده و عملکرد باتری بهتر از گذشته شود. در کنار این موارد، نسل جدید سیستم روی چیپ (SoC) شرکت کوآلکام یعنی Snapdragon 820، توجه ویژه‌ای به عکاسی محاسباتی، واقعیت مجازی و واقعی‌تر شدن گرافیک بصری تصاویر در موبایل‌ها خواهد داشت. در این مورد، کوآلکام به کاربران وعده داده این چیپ قادر خواهد بود تا تصاویر را با کیفیتی مشابه با دوربین‌های DSLR ثبت نماید. این، همان موضوعی است که ما را معتجب نموده و تا وقتی تست‌ها و بررسی‌های مختلف در مورد این چیپ انجام نگیرد، نمی‌توان آن را باور کرد.

احتمال می‌رود که چیپ Snapdragon 820 با پردازشگر گرافیکی Adreno 530 و پردازشگر سیگنال تصاویر Spectra، نیمه‌ی اول سال آینده در محصولات بعدی کمپانی‌های مختلف قرار بگیرد. در این مورد نیز هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه کدام یک از شرکت‌های مختلف قصد دارند از این چیپ استفاده نمایند، منتشر نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال